Van de bestuurstafel

24 december 2020 23:45

Op de valreep van het oude jaar nog een aantal belangrijke mededelingen vanuit het bestuur.

De kantine
Zoals begin december gecommuniceerd heeft vv Zuidhorn een overeenkomst met de gemeente Westerkwartier gesloten voor wat betreft de overname van de kantine. De afspraken met de gemeente zijn geheel in lijn met datgene wat tijdens de ALV is gepresenteerd. Als bestuur zijn we blij met de gemaakte afspraken en het betekent ook, dat we door kunnen met onze plannen. De afgelopen maanden is er hard gewerkt om de personele bezetting op orde te krijgen, zodat we er klaar voor zijn als de kantine weer open kan. Daarnaast is de verbouwing van de kantine van start gegaan. Deze verbouwing bestaat uit twee fasen. In de eerste fase worden de wanden, de vloer en de inrichting aangepakt. In de tweede fase wordt de kantine uitgebreid. Het voornemen is om het huidige terras bij de kantine te betrekken. De eerste fase gaan we voor de opening van dit seizoen uitvoeren, de tweede fase volgt vermoedelijk een jaar later. De tweede fase van de verbouwing is geen eenvoudige klus en hiervoor moeten de nodige vergunningen worden aangevraagd. De coronamaatregelen hebben ook een voordeel, namelijk dat we de eerste fase van de verbouwing ongestoord kunnen uitvoeren. Ook benieuwd naar wat er allemaal gaat veranderen? Binnenkort hoor je meer van ons. Dan zullen we mogelijk ook een beroep op jou doen, want we willen de diverse werkzaamheden, onder deskundige leiding, daar waar dat kan met de inzet van vrijwilligers uitvoeren.

Corona
In januari kunnen de jeugdtrainingen en de onderlinge wedstrijden - zonder gebruik van de kleedkamers en zonder publiek - weer worden hervat. Voor de senioren gelden er nog forse beperkingen. De protocollen worden hier weer op aangepast. Senioren mogen alleen in tweetallen trainen en voor het G-team zal de winterstop nog even wat langer gaan duren. Op dit moment is nog onduidelijk wanneer de competities voor de jeugd en de senioren weer hervat kunnen worden. Hopelijk komt hierover begin januari meer duidelijkheid.

ALV
We hebben als gevolg van de coronamaatregelen onze reguliere ALV van november uitgesteld. Op dit moment kunnen we om de bekende reden nog geen nieuwe datum vaststellen. We gaan ervan uit, dat we medio maart een ALV kunnen organiseren. Zodra we een nieuwe datum hebben, zullen we deze communiceren.

Oliebollenactie
Als gevolg van de coronamaatregelen is het dit jaar helaas niet mogelijk om onze jaarlijkse oliebollenactie te organiseren. We vinden dit erg jammer, maar we hopen volgend jaar deze traditie weer voort te kunnen zetten.