vv Zuidhorn verlengt met Bob Pontjodikromo

28 januari 2021 6:45

Ook het komende seizoen wordt Zaterdag 1 getraind door Bob Pontjodikromo. De spelersgroep, betrokken commissies en het bestuur hebben allen een positief oordeel gegeven om het contract met de hoofdtrainer met een jaar te verlengen.

Dit is het derde seizoen op rij voor de trainer, die eind 2018 zijn eerste contract met de vereniging tekende. Pontjodikromo heeft een fanatieke en leergierige spelersgroep tot zijn beschikking, waarvan een groot gedeelte uit de eigen jeugdafdeling. Hij geeft aan: "Er zit veel potentie in de spelersgroep en ik heb het erg naar mijn zin bij de club. Op naar nog een jaar!".

Gehoopt wordt dat het derde contractjaar een seizoen oplevert zonder coronamaatregelen, want ook in Pontjodikromo zijn eerste seizoen bij vv Zuidhorn werd de competitie vroegtijdig beëindigd. Na een prima start van het huidige seizoen in de Tweede Klasse, gooide corona roet in het eten en werd de competitie stilgelegd. Wat restte was het trainen in viertallen en op dit moment zelfs trainen in tweetallen.

Het vergt de nodige creativiteit en aanpassingen in de oefenstof van de trainer, die wordt bijgestaan door assistent Marco Zuidberg. Desalniettemin is er hoop dat er op termijn weer in competitieverband gevoetbald mag worden en dat alle trainingsarbeid zich zal uitbetalen voor de trainer en de spelersgroep.