Van de bestuurstafel

18 maart 2021 12:30

Het coronavirus houdt de wereld in z'n greep. De gevolgen ervan raken het voetbal en daarmee ook onze club. We missen de onderlinge contacten langs de lijn enorm, of het nu bij O8 is of bij Zondag 2.

Voor het tweede achtereenvolgende seizoen worden de competities niet uitgespeeld en dat is een flinke teleurstelling. De wedstrijden, het gesprek in de kantine, de discussie over de scheidsrechter, de wedstijdvoorbereiding..., de coronacrisis raakt de doelstellingen waarvoor we als club zijn opgericht.

Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen, dat de club niet het zwaarst getroffen is door de gevolgen van het virus en de overheidsmaatregelen. We denken zeker ook aan degenen die hun baan zijn kwijtgeraakt, aan een aantal van onze trouwe sponsoren die het heel moeilijk heeft om het hoofd boven water te houden en aan onze oudere leden die vereenzamenen en het onderlinge contact enorm missen. Laten we hen steunen waar we dat kunnen!

Vooruit kijken
Kijken we als bestuur vooruit, dan zien we ook positieve zaken en daar putten we moed uit. Op dit moment mag er tot O27 'normaal' getraind worden. De volgende stap zal zijn, dat we allemaal weer mogen trainen op de manier en tijdstippen die we gewend zijn. De KNVB is druk bezig met de organisatie van de Regiocup. Via deze regionale competities kunnen we dit seizoen nog wedstrijden spelen, zodra de coronamaatregelen verder worden versoepeld.

De verbouwing en de inrichting van de nieuwe kantine vorderen gestaag. Het resultaat wordt prachtig en van het vooruitzicht dat jong en oud elkaar daar straks kunnen ontmoeten worden we als bestuur blij.

Ook de voorbereidingen van de TC en de JC voor het nieuwe seizoen zijn in volle gang en zien er goed uit. Beide commissies zorgen er zo mede voor dat we straks helemaal klaar zijn voor het nieuwe voetbalseizoen.

(Financiële) steun
Als club worden we ook financieel getroffen door de crisis. Zo lopen de kosten door en blijven inkomsten achter. Dat laatste betreft bijvoorbeeld de sponsorinkomsten, de bijdrage uit de kantineomzet en de opbrengsten uit kaarten- en lotenverkoop bij de wedstrijden van Zaterdag 1.

We zijn blij, dat je als lid onze vereniging bent blijven steunen en we hopen dat je dit ook komend seizoen blijft doen. Het zou fantastisch zijn als je 'gewoon' lid wilt blijven van vv Zuidhorn, ook als je zou overwegen te stoppen door onzekerheid over voetballen in het nieuwe seizoen.

Als bestuur zetten wij het volgende tegenover jouw steun: mocht er bij de start van het nieuwe seizoen voor jou geen competitievoetbal mogelijk zijn, dan vindt voor die periode reductie van de contributie plaats.

We kunnen ons voorstellen dat je als lid nu al te maken hebt gekregen met de financiële gevolgen van de crisis. Als dat het geval is, neem dan contact op met de secretaris zodat er afspraken gemaakt kunnen worden over betaling van de contributie.

ALV
Wat jullie mogelijk hebben gemist is de algemene jaarlijkse ledenvergadering (ALV). In het bestuur hebben we hierover uiteraard gesproken. Het plan is kort gezegd, om de ALV te houden zodra dat weer kan.

Het is technisch en organisatorisch ook mogelijk om een ALV online te houden, maar dat heeft niet de voorkeur van het bestuur. De echte interactie gaat bij een digitale sessie zonder twijfel verloren en een deel van de 'vaste bezoekers' zou verstek kunnen laten gaan. Mocht je hier anders over denken en er prijs op stellen dat de ALV toch op korte termijn plaatsvindt, dan vernemen wij dat graag!

Tenslotte en zoals al benadrukt: we zijn trots op jouw steun! Als bestuur kijken we natuurlijk graag vooruit en in die toekomstgerichte blik zien we ons allemaal straks weer op en rond de velden om te genieten van wat ons leden van vv Zuidhorn bindt: voetbal!

Namens het bestuur,
Matthias Kooistra