Verlies tegen Wolvega

20 maart 2022 14:00

Gisteren nam Zuidhorn het op tegen Wolvega, de voormalig eersteklasser. Na de offday in Nijland hadden de mannen in het groen-wit wat recht te zetten.

Nadat de stadionspeaker BBB de spelers op zijn onnavolgbare wijze had gepresenteerd, floot scheidsrechter van de Spoel om 15.00 uur de wedstrijd tot leven op de grasmat in het Johan Smit Park. Zo goed als de kwaliteit van de scheidsrechter deze middag was, zo slecht was de kwaliteit van het hoofdveld. Na tien minuten kwam Zuidhorn op achterstand. Uit de eerste corner van Wolvega was het Sami el Ghauoti die vrij kon inkoppen, 1-0. Hoewel Zuidhorn het meeste balbezit had kon het niet gevaarlijk worden en konden Wolvega eenvoudig de voorsprong verdedigen. Zuidhorn had een kans op de gelijkmaker. Een voorzet van Schultinga werd ingekopt door de Koe en de keeper kon ternauwernood het gejuich van de supporters voorkomen. Even later was er een voorzet van Buursema. Echter de kopbal van Smit miste de kracht om de keeper te verrassen.   De grootste kans om langszij te komen was voor Zwarteveen. Een lange bal op maat van Ruben Kooistra op Buursema die daarna twee man passeerde en de bal perfect voorgaf. Zwarteveen kopte de bal helaas in het zijnet. Wolvega had niet veel kansen. Toch noteerden ze een half uur later de 2-0. Een lange bal werd door v.d. Steege doorgekopt en de doorgelopen Leon Pereboom kon de bal oppikken en had de hoek voor het uitkiezen. In minuut 40 was er nog een kop kans voor de Koe maar zijn de bal miste richting en ging over de achterlijn in plaats van de doellijn. Na de rust stond er een ander Zuidhorn op het veld; wel de dezelfde spelers maar met een andere instelling, Dit leidde direct al tot een kans op de aansluitingstreffer echter het schot van Jacobs ging naast. De hele tweede helft speelde zich het spel af op de helft van de Wolvega maar ondanks dat en het hele vele balbezit luktte het niet om tot scoren te komen. Het zat daarin de mannen echt niet mee de tweede helft. Het harde werken werd niet beloond. Met nog een kwart wedstrijd te spelen kwam Slagter voor de moegestreden Schultinga. In de 75e minuut was er een enorme kans. Jacobs bediende in het vijf-meter gebied met een hakje de Koe maar het lukte niet de bal over de doellijn te werken.  Even later was het weer de paal die in de weg stond. Op voorzet van Smit kon Buursema van 15 meter vol uithalen maar zijn schot spatte op de paal uitéén. Ook de rebound kon niet worden benut door Jacobs, een corner was wat er restte.  Scholtens was inmiddels tussen de lijnen gekomen voor de geblesseerde Zwarteveen. In de laatste minuut van de reguliere speeltijd maakte Wolvega nog de 3-0. Op basis van de 2e helft had Zuidhorn wel een punt verdiend.

Opstelling

Iddo Kooistra, Eric Cruiming, Ruben Kooistra, Milan de Koe, Robin v.d. Steege, Danny Schuiling, Martijn Smit, Thijs Zwarteveen (75 Jan Willem Scholtens), Ruben Buursema, Jaap Jacobs, Jos Schultinga (70 Sietse Slagter)