Zaterdag 6 kampioen

15 mei 2023 12:45

Zaterdag 13 mei kon zaterdag 6 kampioen worden in thuiswedstrijd tegen Rood-Zwart Baflo 3. Naaste concurrent Pelikaan S 4 kon theoretisch alleen nog roet in het eten gooien en slaagde daar niet in, want ze speelden zelf gelijk en Zuidhorn 6 won overtuigend met maar liefst 7-1.

Al gauw kon het sterk spelende Zuidhorn 6 juichen; na een paar minuten werd de 1-0 gemaakt. Scheidsrechter Kooi had er zin in, want er werd al iets voor 14.30 uur afgetrapt, waardoor sommige supporters de openingsgoal misten. Gelukkig volgen er nog 6 goals, waaronder enkele zeer fraaie. De eindstand werd uiteindelijk bepaald op 7-1.

Na afloop kon de kurk van de champagne en feliciteerde voorzitter Smid namens de club aanvoerder Janwim Stigter met het behaalde resultaat. Het kampioenschap werd vervolgens uitbundig gevierd door alle spelers en supporters in Sportcafé Zuidhorn.