Zaterdag 1 maakt zich op voor de nacompetitie

28 mei 2023 18:15

Afgelopen zaterdag 27 mei stond de wedstrijd Zuidhorn - Veendam 1894 op het programma tijdens de laatste competitieronde. Om de nacompetitie af te wenden moest er gewonnen worden en was het nog afhankelijk van concurrent LTC.

Zuidhorn startte voortvarend en had al gauw een speloverwicht tegen het al gedegradeerde Veendam 1894. Er werd gerust met een 2-0 tussenstand en na rust werd deze stand keurig verdubbeld met prima voetbal: 4-0. De goals werden gemaakt door David Villalta (2x), Thijs Zwarteveen en Coen Klat.

Een fotoverslag van de wedstrijd van Arend Jan Zwateveen vind je hier

LTC uit Assen, thuisspelend tegen het hoger geplaatste Drenthina, gooide echter roet in het eten door vlak voor tijd hun eigen wedstrijd met 1-0 te winnen. Dit betekekent dat Zuidhorn op doelsaldo op de 9de plek is geëindigd en daarom de nacompetitie ingaat met als doel in de Tweede Klasse te blijven. Hiervoor moeten er drie knock-out wedstrijden gewonnen worden.

Zaterdag 3 juni speelt Zuidhorn thuis hun eerste knock-out wedstrijd tegen Helpman. Er wordt afgetrapt om 15.00 uur. Komt dat zien en steun het team om de volgende ronde te halen. Klik hier voor het schema van de nacompetitie.

Dames 1 speelt nacompetitie om promotie
In de reguliere competitie behaalden de dames van trainer Erwin Molog de vierde plaats. Deze plaats geeft recht op promotiewedstrijden naar de Tweede Klasse. De eerste tegenstander hierin is Amicitia VMC VR1 en er zal in een uitwedstrijd gewonnen moeten worden om de volgende ronde te bereiken. Aanvang 12.00 uur. Zet 'm op dames!