Start competitie en spelerspassen

2 september 2016 22:45

De competitie in de top is al begonnen, andere teams spelen in de bekercompetitie en ook de reguliere wedstrijden zijn aanstaande. De juiste registratie bij de KNVB en geldige spelerspassen voor leden van 11 jaar en ouder zijn nodig om te kunnen voetballen. De afdeling ledenadministratie heeft een periode van topdrukte achter de rug.

Inmiddels heeft onze ledenadmininistratie deze enorme klus bijna geklaard. In de bestuurskamer kunnen de leiders de nieuwe spelerspassen vinden, keurig gesorteerd per geboortejaar. In de teambakjes liggen meestal nog de bestaande, geldige passen die vorig seizoen zijn gebruikt.

Enkele spelers hebben nog altijd geen pasfoto ingeleverd, dat is jammer want dan sta je straks onbedoeld buiten de lijnen. Check HIER of we van jou nog een pasfoto nodig hebben.

Ook door andere omstandigheden kan het zijn dat nog niet iedereen in het bezit is van een geldige spelerspas. In principe geldt geen pas is niet spelen, maar voor de periode van 20 augustus 2016 tot en met zondag 18 september 2016, maakt de KNVB een uitzondering als een geldige pas ontbreekt.

'Een speler mag ook uitkomen in competitie- en/of bekerwedstrijden, als hij voor de betreffende wedstrijd kan worden toegevoegd aan het digitale wedstrijdformulier en aan de scheidsrechter een geldig legitimatiebewijs kan tonen (paspoort, ID kaart, (brommer)rijbewijs)'.

Door deze tijdelijke maatregel kan iedereen  straks aan de aftrap van het seizoen staan en aan alle wedstrijden meedoen. Zorg er wel voor dat spelers van 11 jaar of ouder hun geldige legitimatiebewijs bij zich hebben, als de spelerspas er nog niet is.

Toch nog vragen? Mail gerust naar [email protected]. Veel speelplezier!