Pupil van de Week: Jasper Wijma

2 november 2016 15:00

Op zaterdag 15 oktober was Jasper Wijma de held van de dag oftewel Pupil van de Week. In dit nieuwsbericht lees je alles over zijn belevenissen.

De druk was groot deze middag. Niet alleen was het de hoogste tijd dat ons eerste weer ouderwets drie wedstrijdpunten zou binnenslepen, ook kwam Jasper polshoogte nemen bij Zuidhorn 1. En dat gebeurt niet elke week.

De selectie zat al keurig klaar in het eigen home en Jasper mocht aanschuiven bij de teambespreking. Natuurlijk nadat hij was welkom geheten door Klaas & Willem en was voorzien van een lekker glaasje ranja.

De opstelling en de tactiek werd bekend gemaakt en besproken, Jasper was erbij! Daarna ging hij met het team naar het veld om een balletje in te trappen. Grensrechter van dienst Erik Kapma was daarbij een van zijn sparring partners.

Terug naar de kleedkamer en wachten op de muziek en op de scheidsrechter. Strak voorop in de line up liep Jasper de arena in, pakte de wedstrijdbal van de Regiobankpilaar en bracht hem naar de middenstip. Na handen schudden met de tegenstander floot de scheids voor het begin en Jasper volleerde met de bal aan de voet naar het doel van NEC Delfzijl om met een eenvoudige schijnbeweging de keeper te passeren.

Toen was het nog een koud kunstje om af te werken en de nieuw opgehangen netten eens uit te proberen!

In de vierde minuut van de blessuretijd stond nog altijd de brilstand op het bord. Jasper hield zich niet langer in en gaf de ultieme aanwijzing. In de 95ste minuut viel prompt de enige en winnende goal en ja, of en wat dat met Jaspers goede idee te maken had blijft speculeren.

Terug in de bestuurskamer werd de middag in alle opzichten positief afgesloten. Na een toespraakje, een interview, een heerlijk bakje sporthal-patat-met en de gebruikelijke cadeaus ging Jasper lekker weer naar huis.

Datum: zaterdag 15 oktober 2016

Wedstrijd: Zuidhorn – NEC Delfzijl

Uitslag: 1 – 0

Op deze vragen gaf Jasper de volgende antwoorden:

Hoe heet je?

Jasper Wijma

Hoe oud ben je?

7 jaar

Wanneer ben je jarig?

5 januari

Naar welke school ga je?

De Windroos

In welke groep zit je?

In welke team speel je?

F2 / JO9-2

Waar speel jij in het team?

Alle veldposities

Wat is je favoriete club?

FC Groningen

Wie is je favoriete voetballer?

Arjen Robben

Heb je naast voetbal nog andere hobby’s?

Drummen

Wat eet je het liefst?

Patat met

Naar welke programma’s kijk jij graag?

Checkpiont

Welke muziek vind je mooi?

Weet ik niet

Wat wil je later graag worden?

Weet ik nog niet

Heb jij deze week iets leuks gedaan?

Pupil van de week zijn

Wil je verder nog iets vertellen?

Ik ben blij dat Zuidhorn in de laatste minuut nog 1-0 maakte

Waarom ben jij op voetballen gegaan?

Omdat ik het leuk vind

Hoe vond jij het om pupil van de week te zijn?

Leuk, wel spannend

Na afloop was er voor Jasper een lekker patatje. Hij ontving ook het vaantje Pupil van de Week en natuurlijk het fotolijstje met de wedstrijdposter, uitgereikt door Kees Bouma, de trainer van Zuidhorn 1.