Oliebollenactie weer succesvol en gezellig

30 december 2016 10:15

De oliebollen en appelflappen zijn bezorgd, de kratten teruggebracht naar de bakker en het clubgebouw staat er weer spic en span bij. We hebben een leuke dag achter de rug en: bij onze vereniging kunnen we verenigen!

Vrijdag in alle vroegte werden door Bakkerij Smit in Kommerzijl stapels kratten met duizenden bollen en flappen bij de club bezorgd. Het vv Zuidhorn oliebollenteam stond daar klaar om de bestellingen te verzamelen en klaar te zetten.

Dit jaar verkochten we naast de bekende zoete lekkernijen ook droge worst, afkomstig van Gildeslager Boersema in Grijpskerk.

Rond half elf gingen de chauffeurs met hun venters -onze jeugdleden- op pad om alle bestellingen te bezorgen en de nodige handvoorraad huis-aan-huis aan de man of vrouw te brengen. En dat lukte prima. Het was mooi dat het weer ook meewerkte: met heerlijk droog winterweer is het prettig lopen.

In de hal bij Albert Heijn stond ons verkoopteam met Erik Kapma, Etzo Stuitje, allrounder Feike Laanstra en de talentvolle Evelien Kapma.

Zij beschikten vandaag over geluidsversterking om de lekkernijen aan te prijzen.

Aan het begin van de middag waren alle equipes terug op de basis aan de Sportlaan. Daar stonden strak gevulde snert, warme choco, fris en heerlijke gehaktballen klaar voor alle actievoerders. Er werd volop genoten en zoals elk jaar was het ook gezellig om bij te praten. De horecaploeg die zo goed voor de inwendige mens zorgde bestond uit: Jitze Jansen, Ellen Ottens en Reint Kooi.

Al met al een succesvolle actie en een leuke dag. Er kon na aftrek van kosten ruim tweeduizend euro aan de clubkas worden toegevoegd. In het Leger des Heils en de Voedselbank werd 's middags meteen een uitstekende bestemming gevonden voor de beperkte hoeveelheid olie- en krentenbollen die te ruim ingekocht bleek.

Het bestuur heeft veel waardering voor alle jeugdleden, chauffeurs, ouders, het oliebollenteam en andere clubvrijwilligers die vandaag voor de vereniging paraat stonden. Bedankt!