Wintercup Noord Groningen 2017 MO11-2

14 februari 2017 11:00

MO11-2 heeft in de afgelopen weken deelgenomen aan het zaalvoetbaltoernooi Wintercup Noord. De gemotiveerde meiden van de coaches Anke en Henk, en trainer Mario, hebben daar heel leuk voetbal laten zien.

Na het geslaagde toernooi van vorige jaar hadden we ons weer opgegeven! Helaas moesten wij de eerste ronde afzeggen door de slechte weersomstandigheden, code oranje.
In de tweede ronde werd er 2x verloren en 1x gelijk gespeeld. Het gelijke spel voelde als een overwinning omdat op het veld alles verloren was in het najaarsseizoen.
De finale ronde was opnieuw in Ten Boer. De eerste wedstrijd werd helaas verloren met 3-0, maar er werd wel goed samengespeeld en dat was een positief punt.
De tweede wedstrijd werd mede door uitstekend samenspel en goede inzet een mooie overwinning veilig gesteld. Door een vlammend schot van Anna Hoekzema kwamen we op een 1-0 voorsprong!
Na minimaal 10 minuten de voorsprong te hebben verdedigd, ging iedereen in jubel stemming van het veld.
De 3de wedstrijd moesten we tegen de absolute kampioen, ze hadden alle wedstrijden met 5 of 6 - 0 gewonnen. De toppers konden ze redelijk in bedwang houden met een 0-3 eindstand.
Helaas verloren maar het gevoel van een overwinning was super!

Over 2 weken begint de competitie weer en moet er veel en lang in de auto worden vertoeft om de punten op te halen. Dokkum, Anjum, Kollum, Oosternijkerk en Kollumerzwaag zijn de plekken waar de punten moeten worden gehaald. De coaches Henk en Anke gaan er alles aan doen om er weer een leuk seizoen van te maken!