JO17-3 maakt het zich makkelijk in eindfase

15 mei 2017 10:00

De mannen van coaches Eric Zantingh en Bert Stuit speelden zaterdag op niveau: de Esserberg was het toneel voor de wedstrijd tegen kampioenskandidaat Be Quick. Het resultaat was verrassend.

Zaterdag speelde JO17-3 de uitwedstrijd tegen Be Quick. Een mooie wedstrijd waarbij we maar één doel hadden en dat was om het Be Quick zo moeilijk mogelijk te maken. En... om het onszelf zo makkelijk mogelijk te maken.

De strijd in de middenmoot is nog volop gaande en speelt zich af tussen Zuidhorn, HFC'15 en St. Blauw Geel/Oranje Nassau. Helpman en Be Quick gingen dit weekend in met respectievelijk 23 uit 11 en 23 uit 12 en zijn beide in de race voor de titel.

Onze jongens waren echt geconcentreerd bezig en na 25 minuten zette Jorrit de 0-1 op het scorebord, met een geweldig afstandsschot precies in de kruising. Een heerlijk doelpunt dat een domper was op de feestvreugde van Be Quick, dat had verwacht ons wel even te verslaan. Met deze 0-1 voorsprong gingen we lekker de rust in.

De mannen werden in de rust even goed opgepept door Eric en de 2e helft kon beginnen. Na vijf speelminuten haalde Roland op aangeven van Bart de trekker over en de 0-2 was een feit. Maar binnen een minuut werd de 1-2 aangetekend, door een goal waarbij goalie Pieter Jan behoorlijk werd gehinderd.  De jongens bleven toch geconcentreerd spelen en wisten een paar goede kansen te creëren. Pieter Jan wist verder alle ballen van de tegenstander tegen te houden en wat de coaches betreft is hij de man van deze wedstrijd!

We hebben deze wedstrijd goed uitgespeeld en zijn met een goed gevoel weer naar huis gegaan. De scheidsrechter van de tegenstander wil ik een compliment geven voor het goede fluiten. Onze boys verdienen verder beslist een felicitatie met deze knappe overwinning.

Volgende week nog één keer vlammen en bij winst zijn we zeker van de 4e plaats. Mocht concurrent Helpman uit haar beide resterende wedstrijden niet de volle zes punten halen, dan stijgen we zelfs naar de 3e positie in de eindrangschikking!