Zuidhorn E7 overtuigd winnaar in Peize

31 mei 2017 7:45

Frits Hofstra

Zaterdag 29 mei werd er in Peize ‘verhit’ gevoetbald. Zuidhorn E7, versterkt met Bram en Jonas, mocht om 13.00 uur met 28 graden Celsius aantreden voor de eerste wedstrijd.

Onze eerste tegenstander waren de gastheren uit Peize, die met 4-0 vakkundig werden weggespeeld. De tweede wedstrijd tegen Helpman verliep een stuk moeizamer. De aanvallers van Helpman liepen zich vast in de sterke defensie van Zuidhorn. De spitsen van Zuidhorn daarentegen werden ook maar moeizaam bereikt. En dankzij twee knappe reddingen van de keeper van Helpman bleef het 0-0.

In de derde wedstrijd tegen Be Quick begon de hitte toch wel wat zijn tol te eisen. Het speeltempo lag beduidend lager, de bal ging minder vlot rond. Be Quick zette flink druk maar toch was het Zuidhorn dat de 1-0 binnenschoot. Na in eerste instantie de bal van de doellijn te hebben gewerkt moest de keeper van Be Quick daarna toch buigen voor de 2-0. De eerste plaats kwam nu wel heel dichtbij.

Een welkome pauze van een halfuur werd benut om veel te drinken in de schaduw van een paar bomen. Daardoor verscheen Zuidhorn net wat fitter aan de start van de laatste wedstrijd tegen Lycurgus. Beide teams waren er op gebeten te winnen want dan zouden ze het toernooi winnen.

Een minuut na het eerste fluitsignaal kwam Zuidhorn al op voorsprong. Na nog wat schoten de paal en de lat en een hele mooie redding van de keeper van Zuidhorn werd de 2-0 ingetikt. In de slotfase rondde Zuidhorn het met een mooie 3-0 af, waarna de felbegeerde beker mee naar huis kon worden genomen.