Serious Request 2017

28 november 2017 17:30

"Serious Request Zuidhorn viert het eerste lustrum op grootse wijze." Dit is de aanhef van de oproep die het bestuur van de organisatie ontving. Daarnaast de oproep: "Helpen jullie mee om het in dit lustrumjaar nog grootser te maken?"

Het bestuur juicht deze oproep tot actie toe, maar ziet tegelijkertijd ook wel de drukte bij de huidige vrijwilligers. De oproep van het bestuur is daarom aan leden en/of teams:

Heb je zin om een specifieke actie binnen de vereniging op te pakken met je team of met een aantal vrijwilligers, meld je dan aan bij onze secretaris. Wij willen je daarbij van harte ondersteunen met raad en daad, maar verwachten wel een belangrijke inbreng van jou als “de andere vrijwilliger”

Als je met een plan komt met voldoende potentie, dan krijg je steun van het bestuur. We zouden het fantastisch vinden als we als vereniging kunnen bijdragen aan deze positieve actie in heel Zuidhorn.

Reacties kun je richten aan de organisatie van Serious Request Zuidhorn. ([email protected]) Wij kunnen als bestuur je binnen de vereniging uiteraard op weg helpen.

Integraal het ontvangen bericht van de organisatie Serious Request Zuidhorn:

Persbericht: Vrijdag 3 november 2017

Serious Request Zuidhorn komt er weer aan!

Zes dagen voor kerst is het weer zover: 3FM DJ’s sluiten zich op in het Glazen Huis die dit jaar in Apeldoorn staat. Zij eten die dagen niets, maken 24 uur per dag live radio en tv en halen geld op voorhet goede doel. Dit jaar wordt er onder het motto ‘Breng ze weer samen’ geld ingezameld voor het herenigen van verscheurde families in rampgebieden.

In Zuidhorn is de afgelopen jaren ook een eigen Serious Request georganiseerd om zo de actie van 3FM te steunen. Dit met veel succes. Vorig jaar is er ruim € 25.000 opgehaald. Serious Request Zuidhorn maakt zich op voor de 5e editie. Voor dit lustrum pakken we groots uit op 15,16 en 17 december 2017! Het doel is om zoveel mogelijk geld op te halen met verschillende acties.

De wandelestafette

Ook dit jaar is de basis van Serious Request Zuidhorn de 24uurs wandelestafette in het Johan Smitpark. Van vrijdagavond 15 december 20.00 uur tot zaterdagavond 16 december 20.00 uur wordt er een etmaal gewandeld in het Johan Smit park in Zuidhorn. Teams komen in actie, laten zich sponsoren of verzinnen acties om zoveel mogelijk geld in te zamelen én houden 24 uur lang continu hun ‘estafette stokje’ in beweging tijdens de wandelestafette. Vervolgens doneren ze hun opbrengst voor het goede doel. Bezoekers kunnen meewandelen, genieten van de verschillende versnaperingen en genieten van live muziek, verschillende optredens en activiteiten voor jong en oud in en rondom de verwarmde tent.

Nieuwe activiteiten

Net als vorig jaar wil de organisatie het evenement nog groter maken. Serious Request Zuidhorn is niet meer het evenement met alleen maar de 24-uurs wandelestafette, maar een brede verzameling van allemaal activiteiten en initiatieven die plaatsvinden van 15 tot en met 17 december. De organisatie nodigt daarom iedereen met een eigen actie of idee uit om zich aan te sluiten bij het evenemententerrein in het park.

Aan heel Zuidhorn wordt de oproep gedaan:

Kom in actie!

Elk idee en elke actie om geld in te zamelen is welkom. Alleen of samen met vrienden, buren, school, bedrijf of sportvereniging.
En wil je dat jouw actie door ons ondersteund wordt op Facebook of in de krant? Laat het ons weten!

Eén van de initiatieven die dit jaar weer zal plaatsvinden op de zondag, is de Serious Request kerkdienst die door verschillende kerken georganiseerd wordt. De dienst, waar popmuziek en bezinning bij elkaar gebracht zullen worden, is toegankelijk voor gelovigen en niet-gelovigen.

Heb jij ook een initiatief of wil je meer informatie? Neem dan contact op via onderstaande gegevens.

Mail: [email protected]. Facebook : @SRZuidhorn