Zuidhorn op bezoek bij DZOH

30 november 2017 22:30

Zuidhorn vertrekt zaterdag naar Emmen om daar tegen Drentse Zuid Oost Hoek te gaan spelen. DZOH staat op de 8e plaats met 13 punten. Dat is vijf meer dan Zuidhorn.

DZOH won afgelopen zaterdag knap met 0-2 in en van Gramsbergen. Dinsdag bekerde het ook en versloeg de ploeg van trainer Martin Drent zondag tweedeklasser VKW na strafschoppen. DZOH verspeelde in deze wedstrijd een 2-0 voorsprong. Vorig seizoen eindigde DZOH op de 5e plaats. De selectie is twee hele belangrijke en bepalende spelers kwijt geraakt. Berry Hoogeveen en Roy Stroeve, beiden ex- profs, stopten ermee. Jeroen Smit is nog wel van de partij. De sterke linkerspits raast met veel passie over de Noordelijke voetbalvelden. Topscorer met 5 doelpunten is Marvin van der Meer. De trainer is natuurlijk de bekendste DZOH-er. Martin Drent was jarenlang een kleurrijke profvoetballer bij onder meer BV Veendam en FC Groningen. Drent was vooral in de lucht heel sterk.

DZOH is een grote voetbalclub. Veel spelers komen uit de eigen jeugdopleiding. DZOH beschikt bijvoorbeeld  over drie teams onder 19 en vijf onder 17. Leden en bezoekers zijn het erover eens, de ligging van de accommodatie is fantastisch. Het middelpunt van de wijk, omringd door vijvers (waar nog wel eens een bal uitgehaald moet worden).

Zuidhorn heeft afgelopen dinsdag een geweldige wedstrijd tegen Gorecht gespeeld. In de competitie gaat het tot nu toe moeizaam. Tegen DESZ zat een overwinning erin, maar die zege kwam niet . De ene mooie kans na de andere werd gemist. Tegen Gorecht waren de meeste kansen raak. Er waren prachtige doelpunten bij. Hopelijk geeft het de ploeg vertrouwen. Zuidhorn heeft wel weer wat nieuwe blessuregevallen overgehouden aan het midweekse bekerduel. Jos Schultinga is waarschijnlijk niet van de partij. Hoe het met Jacobs, Bloem, Van der Steege en Kevin van der Kooi is, moeten we afwachten.

Scheidsrechter is de heer Louwes. De wedstrijd begint om 14.30 uur.