Klinkende overwinning O23-team op leeftijdgenoten uit Bedum

6 maart 2018 9:15

Hoewel het er in het begin niet naar uit zag behaalde het O23-team van Zuidhorn opnieuw een overwinning in een dit keer doelpuntrijke wedstrijd. Doordat veel jongens moesten wennen aan het gladde veld - en ons gelegenheidscentrum-duo Robin Boersema en Matthijs Balk ook even aan elkaar - was Bedum aanvankelijk de gevaarlijkste ploeg.

Gelukkig hield een uitstekend keepende Lars ons team op de been maar ook hij kon niet voorkomen dat Bedum op een 0-1 voorsprong kwam na een splijtende pass door het midden. Vervolgens was het echter Zuidhorn dat onder leiding van de niet geheel fitte maar desondanks als vanouds jagende en coachende Ruben Kooistra het initiatief overnam. Met aanvallende impulsen via de vleugelverdedigers Wouter en Stefan ging Zuidhorn op zoek naar de gelijkmaker en het was Hugo Koek die bij een scrimmage voor het Bedum-doel de bal met zijn linker in de bovenhoek joeg. Ook de tweede goal van ons team werd met een linkerbeen gescoord. Was het een bewuste doelpoging of liet het richtingsgevoel in zijn anders zo betrouwbare linkerpoot Wouter even in de steek? We zullen het nooit weten, maar opkomend langs de zijlijn schoot hij van grote afstand de bal over de verbouwereerde Bedum-goalie.

Met een 2-1 voorsprong werd er gerust en na de thee met de weer herstelde Gideon achterin en Jurian Onderwater in de spits begon Zuidhorn de tweede helft . Het was deze laatste jongeling die niet alleen met zijn snelheid voor meer dreiging zorgde maar ook de 3-2 liet aantekenen. Een foutje van Lars had Bedum ondertussen de gelegenheid gegeven om op 2-2 te komen. Ons middenveld met Robin van der Steeg, Thijs Zwarteveen en een uitstekend spelende Martijn Smit kreeg versterking van Wouter en nam het heft volledig in handen. Bedum kwam er niet meer aan te pas. Een afgemeten voorzet vanaf links werd door Aart Sikkema schitterend ingekopt bij de eerste paal en het was Hugo die nadat hij eerst een prima voorzet van Stefan verzuimde te verzilveren uiteindelijk na een bekeken hakje van Jurian en goed doorzetten van Robin B. dit keer met zijn rechterbeen de Bedum-doelman kansloos liet.

Een doelpuntrijke wedstrijd dus waarin het talrijke publiek bij vlagen heel aardig voetbal te zien kreeg. Op zoek dus naar een nieuwe tegenstander want dit smaakt naar meer!