Zuidhorn ontvangt FC Meppel voor een belangrijke confrontatie

15 maart 2018 0:15

FC Meppel komt zaterdag naar Zuidhorn. De wedstrijd is belangrijk. Zuidhorn staat 11e en dat is een veilige plek, FC Meppel 12e en dat is een positie die de club die daar na de laatste speeldag staat dwingt tot nacompetitie.

FC Meppel is na de trainerswissel goed bezig. Het ene duo Koning - Knoll werd ingeleverd voor een ander tweetal, Richard Moes en John van ‘t Westeinde. Na het ontslag van Koning en Knoll schreef het bestuur het volgende op de website: het bestuur heeft John van ’t Westeinde en Richard Moes bereid gevonden om per direct ad-interim het vlaggenschip onder hun hoede te nemen. Zowel John als Richard kennen de spelersgroepen van de eerste en tweede selectie.

De competitie is nog lang en wij zijn ervan overtuigd dat de spelers en begeleiding samen met hen behoud van de tweede klasse kan veiligstellen. In deze klasse hoort een vereniging als FC Meppel minimaal thuis.

Het lijkt erop dat de interimmers serieus werk van hun opdracht maken. FC Meppel presteert beter en won afgelopen zaterdag van Gramsbergen waar het in de drie wedstrijden daarvoor gelijk speelde, o.a. tegen Omlandia en Pelikaan S. Bij Meppel hebben ze wat routiniers teruggehaald. De speelwijze is aanmerkelijk minder frivool en de mannen van de grote club (tien herenteams en bijvoorbeeld 4 onder 19 teams) doen hun uiterste best de beschamende teruggang naar de 3e klasse te voorkomen.

In de eerste wedstrijd tussen beide ploegen kreeg Meppel eerst drie enorme kansen waarna Zuidhorn het heft in handen nam. Afgelopen zaterdag kwam Zuidhorn weer sneu weg, niet de eerste keer dit seizoen. Het speelde met name voor de rust een stuk beter dan titelkandidaat Klazienaveen, maar toen zelfs een strafschop werd gemist, was duidelijk dat de doelpunten heel duur waren. Tom Spijkerman zorgde nog voor 2-1 maar de punten bleven in Klazienaveen.

Zaterdag zal Jordi Schuiling ontbreken, want hij raakte ernstig geblesseerd in Drenthe. Een gevoelig verlies, want de jonge Schuiling heeft zich opgewerkt tot één van de sterkste spelers van Zuidhorn. Bart Brandts Buys zijn schorsing zit erop, maar de volgende die wegens een kaartenlast niet mag spelen is Wouter de Boer. Laurens Bloem is nog geblesseerd. Kevin van der Kooi is weer op de goede weg en zal misschien speelminuten maken.

Scheidsrechter is de heer Benjamins uit Emmen. De wedstrijd begint om 15.00 uur.