Derde vriendinnendag weer een groot succes!

1 mei 2018 13:30

Afgelopen woensdag werd de derde vriendinnendag georganiseerd van de VV Zuidhorn. Maar liefts 83 meiden konden in circuitvorm allerlei voetbaloefeningen uitvoeren. Special guests waren deze avond een aantal toppers uit Zuidhorn die bij FC Groningen O17 voetballen te weten: Milan de Koe, Jesper de Backer, Leonel Miguel en Remco Balk.

Doel van de avond is om meiden (en hun ouders) kennis te laten maken met de voetbalsport en met het meidenvoetbal bij VV Zuidhorn. Een leerzame voetbalclinic waarbij de voetballende meiden een vriendin, klasgenootje of buurmeisje mogen introduceren en laten kennismaken met op dit moment het snelst groeiende teamsport in Nederland. Mede door de successen van de oranje leeuwinnen afgelopen zomer tijdens het EK groeit de sport in rap tempo. En voetbal is allang niet meer een jongenssport. Zeker niet bij vv Zuidhorn welke met 8 meiden/damesteams een zeer grote meidenafdeling heeft.

De avond was opgedeeld in twee gedeeltes, eerst de meiden tussen de 6 en 11 jaar, en daarna kwamen de meiden tussen de 12 en 15 jaar. Verdeeld in kleine groepjes werden diverse onderdelen doorlopen. Van een mini voetbalveld, gatendoek, flippervoetbalspel, touwladders, leren dribbelen tot schijnbewegingen. Alle facetten van voetbal komen aan bod. Dit onder leiding van verschillenden trainers, vrouwelijke leden en 4 speciale gasten van FC Groningen. De vier speciale gasten (Milan de Koe, Jesper de Backer, Remco Balk en Leonel Miquel) hebben allen hun roots bij Vv Zuidhorn. Onder het genot van een gezellig muziekje liet ook de zon zich royaal zien, wat de avond bijzonder geslaagd maakte, want een uur eerder kwam het water nog met bakken uit de hemel.

Op het grote scorebord telde een timer telkens terug naar nul, wat betekende dat de groepjes door moesten draaien naar het volgende onderdeel. Tussendoor werden de meiden getrakteerd op drinken.

Aan de louter blije gezichtjes was duidelijk af te lezen dat men het hier goed naar hun zin had, zowel de meiden die reeds op voetbal zaten als de introducees. En zo’n avond vliegt voorbij, en afsluitend wordt er nog een tijd gemaakt voor een groepsfoto waarna de prijsuitreiking plaatsvind. Tijdens de clinic waren er op een aantal onderdelen punten te verdienen, en de meiden met de hoogste score kregen een leuke voetbalprijs mee naar huis (waaronder een bal, een paar sokken of een bidon (de laatste aangeboden door Sporthuis Bergman). Verder was er voor een ieder een leuke goodybag.

Het was een super geslaagde avond, en we hopen dat er weer een heleboel meiden voetbal in hun hart gesloten hebben. Is dat het geval, kom gerust een keertje meetrainen met een team. Je kunt je dan opgeven door een mail te sturen naar [email protected].

Mede door de vele vrijwilligers werd het weer een prachtige avond. We willen al deze toppers dan ook hartelijk bedanken.!

Foto's gemaakt door : Arnold Haan : ahfoto.nl en Simon Martini
Meer foto's op de facebook pagina van VV Zuidhorn Meiden