Marieke Wilpstra nieuw(st)e aanwinst scheidsrechterskorps

3 juni 2018 23:00

Namens v.v. Zuidhorn feliciteren wij Marieke Wilpstra met het behalen van haar diploma Verenigingsscheidsrechter.

Steeds meer vrouwen zijn actief als scheidsrechter. Het vrouwenvoetbal is de afgelopen jaren enorm gegroeid en hoewel de vrouwelijke arbitrage niet evenredig is meegegroeid, zie je steeds meer meiden en vrouwen op de velden als scheidsrechter.

Ook bij v.v. Zuidhorn hebben we vrouwen in de gelegenheid gesteld om de cursus Verenigingsscheidsrechter te volgen. De cursus is gestart in het najaar van 2017 voor alleen vrouwelijke scheidsrechters. Dit was de eerste keer dat de cursus in district Noord zo werd aangeboden alleen voor vrouwen. De cursus bestond uit vier avonden en werd verzorgd door de KNVB, waarvan een bijeenkomst bij v.v. Zuidhorn heeft plaatsgevonden.

Tijdens de cursus werd de theorie en praktijk behandeld. Daarnaast moesten cursisten ervaring op doen met het fluiten op groot veld. Alle cursisten moesten minimaal vier wedstrijden fluiten. Vanuit v.v. Zuidhorn werd Marieke begeleid en beoordeeld door scheidsrechtercoördinator Arnold Haan. De vereniging heeft een ervaren scheidsrechterscommissie en scheidsrechters begeleiders die alle scheidsrechters begeleiden en opleiden. Daarnaast hebben we contact met andere verenigingen in de omgeving om juist meer samen te gaan werken in de toekomst.

v.v. Zuidhorn is een bloeiende vereniging met steeds meer meiden- en vrouwenleden. We zouden het fijn vinden als er tijdens de wedstrijden meer vrouwelijke scheidsrechters op de velden staan. Lijkt het je leuk om een wedstrijd te fluiten of een wedstrijd te begeleiden? Meld je aan via [email protected].

Namens de scheidsrechtercommissie,
Arnold Haan