JO8-2 succesvol op Jantje Beton jeugdtoernooi

12 juni 2018 22:00

Na een prachtig voorjaarsseizoen met zeven keer winst, twee gelijke spelen en slechts één verliespartij moest JO8-2 nog één keer excelleren. JO8-2, een gemêleerd gezelschap dat gaandeweg het seizoen steeds beter en beter is gaan spelen en een echt team is geworden. Afgelopen zaterdag 9 juni tijdens het Jantje Beton Westerkwartier jeugdtoernooi in Leek kwam het allemaal samen als ultieme climax van het seizoen.

In de poule van JO8 hadden we sterke tegenstanders geloot: Marum JO8-1, FC Grootegast JO8-2, OKVC JO8-1 en VEV’67 JO8-3. We startten de poule meteen tegen het sterkste team, dat van Marum.

We schoten uit de startblokken en hoewel het veld een drassige modderpoel was geworden door de regen van de afgelopen nacht, hoorde je niemand klagen. Zuidhorn combineerde er lustig op los en Marum werd kinderlijk eenvoudig met 4-1 aan de kant gezet, zelfs door vier verschillende doelpuntmakers. Daarna was Grootegast aan de beurt en ook hier werd een prima pot neergezet met als uitslag 2-0 winst. De volgende hindernis was OKVC en Zuidhorn denderde onvermoeibaar door, tot grote tevredenheid van de meegereisde supporters. Het resultaat was 6-0 winst.

De laatste partij uit de poule ging tegen thuisclub VEV. Groepswinst lonkte en dat beseften de spelertjes maar al te goed. Ook deze tegenstander viel ten prooi aan de zeer sterk spelende Zuidhorners, die met een 5-2 overwinning de groepswinst veiligstelden. De ochtend was nu al een succes en we wilden natuurlijk meer: die beker moest mee naar Zuidhorn. Dat zou een kroon op het mooie seizoen worden!

In de kruisfinales troffen we de Wilper Boys JO8-1. Twee van hun spelers staken er met kop en schouders bovenuit en merkbaar onder de indruk hiervan voetbalden we toch wat slordig. Dit resulteerde al snel in een 0-2 achterstand. Echter halverwege de wedstrijd viel na een sterke aanval van Zuidhorn toch de 1-2!

Dit gaf zoveel vertrouwen dat het hele team weer als een geoliede machine ging draaien. JO8-2 toonde veel veerkracht en moed en kon met goed samenspelen de achterstand omdraaien naar een 3-2 overwinning. Zo’n superspannende wedstrijd was voor een aantal ouders zeker niet goed voor hun gezondheid. Hier liet JO8-2 zien dat ze samen een geweldig team zijn geworden: de spelers gunnen elkaar de bal, werken hard voor elkaar en zijn als collectief een superteam!

Zuidhorn stond in de finale en daar troffen we een oude bekende: Marum JO8-1! Op het toernooi waren meerdere Zuidhorn-teams aanwezig en het was prachtig om te zien dat er een aantal mensen ons even kwamen aanmoedigen in onze finale. Ook die zesde wedstrijd van de ochtend werd met fraai voetbal naar onze hand gezet en met een 3-0 overwinning mocht Zuidhorn JO8-2 zich de terechte kampioen noemen van het Jantje Beton Westerkwartier jeugdtoernooi in Leek.

Na zo’n mooie ochtend is het jammer dat het seizoen erop zit, want dit smaakt naar meer. De spelers van JO8-2 zijn: Robin, Darenzo, Sander, Hidde, Anna, Thijs, Lotte, Joost en Amber.