v.v. Zuidhorn richt vizier op de toekomst

13 november 2018 14:15

Afgelopen vrijdagavond, 9 november, vond bij Zalencentrum Balk de jaarlijkse Algemene Leden Vergadering van v.v. Zuidhorn plaats. Mooie opkomst, mooie resultaten en nieuwe bestuursleden.

Scheidend voorzitter Hessel Brandsen opende de vergadering om 20:00 uur en sloot deze, net zo punctueel en strak als dat hij deze begon, om exact 22:00 uur later die avond. In zijn geval voor de laatste keer en zonder voorzittershamer, waar tijdens de avond nogal hilarische commotie om ontstond. Weliswaar ontbrak deze hamer onbedoeld op de vergadering, maar hier hoort hij wel degelijk thuis. Tenminste afgaand op de felle reactie van een van de leden, die opmerkte dat dit preseswerktuig niet was meegebracht naar Balk. Nadat de voorzitter beloofd had op zoek te (laten) gaan naar deze hamer bedaarden de gemoederen en kon de agenda verder worden afgewerkt. Wellicht kan de nieuwe voorzitter Tjeerd Smid, die tijdens deze avond naast een viertal andere nieuwe bestuursleden is voorgedragen en net als deze vier leden ook in functie is benoemd, in zijn notariskantoor op zoek gaan naar een authentieke veilinghamer, die zolang de sleg van de voetbalvereniging niet is gevonden als tijdelijke vervanger dienst kan doen.

Zoals aangegeven werd de agenda langs strakke tijdlijn afgewerkt. Naast voordracht en benoeming van nieuwe bestuursleden - waarover straks meer - en vaste rubrieken als vaststellen notulen en bekrachtigen contributies werden de speerpunten en sportieve prestaties uit het Jaarverslag seizoen 2017/2018 gepresenteerd. Overall kan worden geconcludeerd dat v.v. Zuidhorn er financieel gezond voorstaat en zowel op sportief als sociaal vlak mooie resultaten heeft behaald het afgelopen seizoen. Met de ‘seizoenskick-off-nieuwe-stijl’ heeft de club bovendien laten zien goed in staat te zijn om dingen anders te doen met als doel het vergroten van zichtbaarheid (commissies) en betrokkenheid (vrijwilligers).

Alvast ter informatie en niet aangehaald in de vergadering: de kick-off van komend seizoen wil de nieuwe Jeugdcommissie nog grootser aanpakken, maar hiervoor is eerst meer interne verbinding nodig en bovendien draagvlak vanuit het bestuur. Maar daar heeft de Jeugdcommissie alle vertrouwen in. De heldere visie die onlangs is geformuleerd gaat hierbij helpen. Ook waar het gaat om het realiseren van een gewijzigde aanpak met betrekking tot bijvoorbeeld het geven van jeugdtrainingen (nieuw trainers- en jeugdplan) en het jaarlijks informeren van (nieuwe) ouders door aan het begin van elk seizoen een gids uit te reiken met daarin onder andere club-, (selectie)team- en andere huishoudelijke informatie en regels. Goede initiatieven.

Tijdens de Algemene Leden Vergadering werd ook een doorkijkje gegeven naar de nieuw te realiseren en verfrissende overkapte koffie- en speakercorner bij het hoofdveld. Ten opzichte van onze kunstgrasvelden en de ruimtes hieromheen kan de uitstraling van ons hoofdveld wel een facelift gebruiken. Door realisatie van een koffie- en speakercorner zoals weergegeven in onderstaande artist impression en een nieuwe afrastering en voetpad om het hoofdveld beweegt v.v. Zuidhorn aardig in de richting van deze 'rimpelstrijk'. Hoe snel deze verbeteringen doorgevoerd kunnen worden is afhankelijk van het verdere verloop van de gesprekken hierover met de gemeente. Wordt spoedig vervolgd.

Tenslotte werd afgelopen vrijdag afscheid genomen van een zestal bestuursleden. Deze werden allen zeer terecht bedankt voor het beschikbaar stellen van hun vrije tijd en tomeloze inzet voor de vereniging de afgelopen jaren. Hieronder staan de namen van de afgetreden bestuursleden (zie ook de foto waarop Martijn Bouman helaas ontbreekt) en de nieuwe bestuursleden, die vrijdagavond bij wijze van stemming met handopsteking in hun functie zijn benoemd. Vanwege zijn jarenlange en onderscheidende inzet als vrijwilliger voor de vereniging is Minne Bonnema na zijn aftreden als bestuurslid benoemd als lid van verdienste binnen v.v. Zuidhorn. Een eervolle onderscheiding die hem enigszins tot eigen verrassing ten deel viel. Zowel penningmeester Bernard Baalman als bestuurslid Algemene Zaken Jan Stuitje zijn in hun functie herbenoemd (respectievelijk tot en met 2021 en 2020). Pieter Janse, bestuurslid Technische zaken, heeft zich niet herkiesbaar gesteld. Deze functie is op dit moment vacant, net als die van bestuurslid Wedstrijdzaken.

afdeling/functie                    afgetreden                             benoemd
Communicatie                         Minne Bonnema                     Arend Jan Zwarteveen
Jeugdzaken                              Bert Brouwer                           Paul van der Boom
Secretaris                                 Martijn Bouwman                   Matthias Kooistra
Seniorenzaken                        Mart Jansma                             Bert Broekhuis
Voorzitter                                 Hessel Brandsen                     Tjeerd Smid
Wedstrijdzaken                       Jan Jansma                                vacant

De vergadering werd afgesloten met een toast op het nieuwe bestuur en een mooie toekomst voor v.v. Zuidhorn.

Afdeling Communicatie v.v. Zuidhorn