Jeugdzaalvoetbaltoernooi vv Zuidhorn grandioos succes

22 januari 2019 23:15

Op donderdag 3 en vrijdag 4 januari vond in sporthal Quicksilver S het jaarlijkse jeugdzaalvoetbaltoernooi van vv Zuidhorn plaats. Vertrouwd gezellig, familiaire sfeer en mooie resultaten.

De organisatie, dit jaar in handen van Klaas Huizenga en debuterend commissielid Arnold Haan, is zeer tevreden over het verloop van beide dagen. Onder het oog van veel toeschouwers werd door zo’n 200 jeugdleden (JO8 t/m MO17) met veel inzet en goed (zaal)voetbal fel gestreden om elke vierkante centimeter vloeroppervlak en natuurlijk niet te vergeten om de schitterende wisselbokalen. Welke teams de uiteindelijke winnaars zijn geworden van deze toernooi editie is te lezen in onderstaand schema.

Winnaars Jeugdzaalvoetbaltoernooi 2018

JO8 / JO9 Real Madrid
JO10 / JO11 Bayern München
JO12 / JO13 As Roma
JO15 Barcelona
MO13 / MO15 / MO17 Bayern München

Dat het er ook dit jaar weer fel aan toe ging, was niet alleen te zien aan de roodgekleurde gezichten van veel jeugdspelers en -speelsters. Af en toe moest ook de verbandtrommel tevoorschijn worden gehaald na een botsing met een medespeler, het ‘plaveisel’ van de sporthal of de stenen afscheiding die om het overdekte speelveld staat. Gelukkig werkte het enthousiasme van het publiek, dat op beide dagen in groten getale naar de Quicksilver S was gekomen en af en toe zelfs luid juichend op de banken stond, als een extra helende pleister op de wonden van de jeugd.

Nieuw ten opzichte van voorgaande edities zijn de namen van buitenlandse clubs die de organisatie aan de deelnemende teams heeft gegeven. Dat Klaas en Arnold zich hierbij hebben laten inspireren door de Champions League staat, gerekend naar de namen van de winnaars in bovenstaand schema, buiten kijf.

Een andere wijziging betreft het digitaal presenteren van het wedstrijdschema en de uitslagen op een groot televisiescherm in de kantine. Dit zorgde regelmatig voor licht gedrang van de jeugd na afloop van de wedstrijden, maar vooral voor rust in het zenuwcentrum van waaruit de organisatie het toernooi leidde.

We kunnen met recht spreken van een goed georganiseerd en geslaagd toernooi. Een sportieve happening met mooie acties, prima reddingen, leuke aanvallen en veel doelpunten. Een toernooi waar plezier en gezonde strijd de boventoon voerden en voor alle jeugdspelers en -speelsters aan het eind van de speeldag een medaille klaarlag.

Namens de organisatie een woord van dank aan alle scheidsrechters, leiders/leidsters, de sporthalbeheerder en de kantinemedewerkers/-sters. En natuurlijk aan alle toeschouwers voor hun aanwezigheid en aanmoedigingen.

Op naar editie 2019!

Klik hier voor een sfeerimpressie van het toernooi.