Geslaagde 4e editie Girlpowerrr zaalvoetbaltoernooi

27 februari 2019 15:45

Woensdag 20 februari werd in sporthal Quicksilver S alweer de vierde editie van het Girlpowerrr zaalvoetbaltoernooi gehouden. Traditiegetrouw vindt dit toernooi in de voorjaarsvakantie plaats en is in het leven geroepen om de voetbal luwe periode in de winter op te vullen. Ditmaal waren er drie leeftijdscategorieën: MO13, MO15 en MO17, waarbij in elke poule twee teams van vv Zuidhorn vertegenwoordigd waren.

Om 9 uur in de ochtend klonk het eerste fluitsignaal. In de eerste poule voor MO13 speelden naast twee teams van Zuidhorn ook nog Kollum, Bergum, HS ’88 en VEV ’67. Onder het genot van muziek werden de wedstrijden één voor één tegen elkaar afgewerkt. Via een live scorebord kon je meteen zien hoe je team er voor stond in de ranglijst. De wedstrijden waren heel spannend!  En de teams waren erg aan elkaar gewaagd, zelfs zo dat er na de laatste wedstrijd in deze poule geen duidelijke winnaar was. Hierdoor moesten strafschoppen de doorslag geven. Tot de laatste seconde spannend, en zo zien we het graag. Uiteindelijk ging Bergum met de winst ervandoor!

Daarna was het de beurt aan de MO15 poule. Ook hier waren twee teams van Zuidhorn vertegenwoordigd naast twee teams van HFC ’15 en een team uit Kootstertille. En ook hier spannende wedstrijden. In deze poule was het klasseverschil iets groter, want het eerste team uit Hoogkerk greep de titel zonder verliespunten en slechts twee tegengoals.

Last but not least was de MO17 poule aan de beurt. Ook hier twee teams uit Zuidhorn welke werden vergezeld door Grijpskerk, Bedum, Kollum en Bergum. Voetbal wedstrijden van hoog niveau, er werd gestreden voor elke centimeter. Soms oogstrelend mooie combinaties, puur genieten! En de absolute kraker was de wedstrijd tussen de twee teams van Zuidhorn, die met deze wedstrijd moesten gaan uitmaken welke van de twee teams kampioen zou worden. De beide teams van Zuidhorn waren toch een klein maatje te groot voor de rest wat resulteerde in een mooi één tweetje.

We kijken terug op een schitterend toernooi, met leuke sportieve wedstrijden, en zeer enthousiaste reacties uit diverse hoeken. Een speciale dank gaat uit naar de vrijwilligers die belangeloos hebben meegewerkt aan het succes van dit toernooi. Tevens dank aan de deelnemende teams en het publiek op de tribune. Volgend jaar vieren we ons eerste lustrum, we zien er nu al naar uit!