vv Zuidhorn zoekt jonge spelbegeleiders en pupillenscheidsrechters

6 maart 2019 4:00

Zoals in een eerder bericht gecommuniceerd start de arbitragecommissie van vv Zuidhorn in het voorjaar met een aantal acties om meer scheidsrechters, assistent-scheidsrechters en scheidsrechtersbegeleiders te werven en op te leiden binnen de vereniging. Daarom hebben we jullie hulp nodig, want zonder scheidsrechters en/of begeleiders zijn er geen wedstrijden mogelijk.

Ben je 13 jaar of ouder en lijkt het je leuk om pupillenwedstrijden te leiden? Dan is dit je kans om een gratis opleiding te volgen. De KNVB organiseert in het voorjaar de nieuwe opleiding Spelbegeleider/Pupillenscheidsrechter. Zowel de theorie als de praktijk van het fluiten komen uitgebreid aan bod. De opleiding kan eventueel in samenwerking met een andere vereniging worden afgenomen. De opleiding Spelbegeleider/Pupillenscheidsrechter vormt slechts het vertrekpunt.

Bij de individuele ontwikkeling is sprake van maatwerk in de vorm van de te fluiten wedstrijden en spelregeltoetsen via de app. Het is de bedoeling dat tijdens de opleiding een begin gemaakt wordt met de collectieve en persoonlijke ontwikkeling.

De spelbegeleider/pupillenscheidsrechter staat voor de opgave om pupillenwedstrijden op een zodanige manier te begeleiden dat de spelers het spel met plezier spelen, beleven en leren. De spelbegeleider/pupillenscheidsrechter is verantwoordelijk voor het handhaven van de regels. Hij heeft een beslissende rol als het gaat om de uitleg van de spelregels. De kerntaken van de pupillenscheidsrechter zijn: geeft leiding, heeft contact/communiceert met spelers en begeleiders, past de spelregels toe en volgt het spel.

Wil je meer weten, of je aanmelden? Dat kan via: [email protected].