Tussen Finkum en Britsum moet het gebeuren

29 oktober 2019 14:15

Zaterdag 2 november reist het vlaggenschip van de vereniging af naar Stiens. Het Friese dorp gelegen aan de provinciale weg N357 ten noorden van de stad Leeuwarden, tussen Finkum en Britsum.

Stiens kende tot 2010 twee voetbalverenigingen, maar deze zijn in dat jaar gefuseerd tot het huidige S.C. Stiens. Een sportief oord, want naast een voetbalvereniging kent dit oorspronkelijke terpendorp een kaatsvereniging, gymnastiekvereniging en een handbalvereniging. Net als in Zuidhorn wordt ook in Stiens fanatiek de zaalvoetbalsport bedreven en wel onder de naam Stichting Topzaalvoetbal AVANTI Friesland. Deze club behaalde zowel met de heren als met de dames de Eredivisie, de absolute top van Nederland.

Terug naar aanstaande zaterdag, want dan mag Zuidhorn het in de buitenlucht opnemen tegen de huidige nummer zes van de competitie, twee plaatsen onder Zuidhorn. Het was vorige week geen hoogstaand voetbal dat deze Friese club in Leek liet zien, maar de ploeg van trainer René Dijkstra deed daar wel goede zaken door VEV'67 in eigen huis op een 2-0 nederlaag te trakteren. Een jonge ploeg om rekening mee te houden.

Het respect is overigens wederzijds, want S.C. Stiens ziet vv Zuidhorn als mogelijke kampioenskandidaat, lezende hun laatste wedstrijdverslag. Maar om voor het kampioenschap te kunnen strijden moeten de mannen van Pontjo wel uit een ander vaatje tappen dan de afgelopen twee wedstrijden. Hopelijk komen onze middenvelders weer aan voetballen toe, want daar was afgelopen zaterdag tegen FC Burgum namelijk geen sprake van.

Zaterdagmiddag in ieder geval nieuwe kansen. We gaan ervan uit, dat weer een trouwe schare supporters meereist, opnieuw de grens over naar Friesland. In de bus van de supportersvereniging zijn nog plaatsen beschikbaar, dus geef je snel op via Albert Schipper (06-39 71 21 70) of Janwim Stigter (06-38 97 93 95) en steun ons eerste elftal.

De bus vertrekt om 13.15 uur vanaf de sporthal. De aftrap op 'Sportpark It Gryn' is zaterdag om 14.30 uur.