Girlpowerrr Zaaltoernooi 20 februari

4 februari 2020 19:45

vv Zuidhorn organiseert op 20 februari 2020 alweer voor de 5e keer het Girlpowerrr zaalvoetbaltoernooi voor meiden.

Wat in 2016 begon als opmaat naar de voorjaarscompetitie en als afsluiter van de winterstop, is uitgegroeid tot een klassieker.

Het toernooi is destijds min of meer uit nood geboren, omdat de meeste zaaltoernooien voor jongensteams of voor gemengde teams werden georganiseerd, maar niet specifiek voor meiden. 'Als het er niet is, dan moeten we het zelf organiseren', zo was het idee. Het toernooi is nu niet meer weg te denken uit Zuidhorn en er zijn al veel meiden die aan alle edities hebben meegedaan.

Inmiddels valt de voorjaarsvakantie midden in de competitie, maar dat neemt niet weg dat het deelnemersveld jaarlijks blijft groeien. Voor het eerst in de prille historie worden er wedstrijden in vier verschillende leeftijdsklassen georganiseerd: MO11, MO13, MO15 en MO17.

Per categorie komt er één poule van vijf of zes teams. MO11 speelt in de ochtend, MO13 in de ochtend doorlopend in de middag, MO15 in de middag en tot slot de dames van MO17 in de avond. Dit jaar kunnen we in elke poule een team van vv Zuidhorn verwachten, aangevuld met teams van clubs als VEV'67, Marum, Winsum, HS’88, Kollum, Bedum en Feanstars.

Al met al belooft het op donderdag 20 februari 2020 een superleuk toernooi te worden. We hopen weer op een gezellige sfeer en veel publiek op de tribune. U komt toch ook?

Het Girlpowerrr toernooi wordt mede mogelijk gemaakt door Stichting Quicksilver S en Peizerweg 97. Voor meer informatie over het toernooi klik hier.