Vrijwilliger aan het woord: Hannah Zwarteveen

4 maart 2020 22:30

vv Zuidhorn kan niet bestaan zonder haar vele vrijwilligers. Voor de tomeloze inzet van al deze actieve mensen past grote waardering. Elke week staan zij belangeloos en vol passie klaar voor de vereniging, zodat het balletje letterlijk blijft rollen.

Met veel plezier zetten we dit keer Hannah Zwarteveen in de spotlights. Zij is al twintig jaar betrokken bij onze vereniging, nu als voetbalster bij Dames 30+ en als lid van de Jeugdcommissie. Hoogste tijd om dat rijke clubverleden eens uit te pluizen via ons diepte-interview…

Carrière in de dop
Als meisje begon Hannah met voetballen in de E-ers en speelde daarna in de D-ers. Na een aantal tussenjaren werd zij op haar veertiende weer lid van vv Zuidhorn en speelde ze bij de Dames. Steevast achterin op de linksbackpositie, hoewel ze ook een aantal seizoenen op doel heeft gestaan.

‘Tijdens mijn (sport)opleiding zo’n zeventien jaar geleden, heb ik bij vv Zuidhorn stage gelopen als jeugdtrainer. Inmiddels… verliefd, verloofd en getrouwd. Met Jesse. Moeder van drie kinderen en werkzaam bij de politie. Ik heb legio mooie herinneringen aan het voetballen bij vv Zuidhorn en de kampen met de dames spannen toch echt de kroon’.

Nooit weggeweest
‘Verhuizen naar de stad heeft mij er niet van weerhouden om lid te blijven van de club en er te blijven voetballen. Nu woon ik weer in Zuidhorn en voetbal ik bij de Dames 30+. Ook  mijn man Jesse en mijn zoon Aiden voetballen bij vv Zuidhorn. Ik geef af en toe trainen aan de meisjes onder de 17 (MO17-2) en ben vanuit de JC nu coördinator voor de JO10, JO11 en JO12 teams’.

Over haar motivatie en drijfveer om zich ook als vrijwilliger voor vv Zuidhorn in te zetten: ‘Ik ben natuurlijk al jaren lid van de vereniging. Dan zie je wat vrijwilligers allemaal doen. Zij maken de club. Ik hoop dan ook van harte dat nog meer leden en ouders gaan inzien hoe belangrijk de inzet van vrijwilligers is, en zich vooral aanmelden. Zo staan er bijvoorbeeld nog vacatures open binnen de Jeugdcommissie. Wees welkom!’

Deze uitnodiging aan iedereen die onze vereniging een warm hart toedraagt, is een mooie afsluiter van de tweede aflevering van ‘Vrijwilliger aan het woord’. Over drie weken opnieuw een topper op ons podium.