Wegen vv Zuidhorn en VTS Het Verschil scheiden

9 juli 2020 23:15

Vanaf het seizoen 2014/2015 heeft Voetbal Techniek School (VTS) Het Verschil bij vv Zuidhorn de trainingen verzorgd voor spelertjes in de leeftijd van 7 tot en met 11 jaar. Na een succesvolle periode scheiden zich met ingang van komend seizoen de wegen.

Onder leiding van Henk Alssema, Stijn Bisschop en Deni van Dalsem uit Winsum hebben tientallen spelertjes beter leren voetballen. Waar we in het eerste seizoen startten met 8 teams verdeeld over 2 trainingsuren is dit in de loop van de seizoenen uitgegroeid naar zo’n 14 teams.

Doordat we als club gestaag groeiden, lukte het de technische commissie niet meer om alle teams te voorzien van trainers. VTS bood uitkomst en heeft in de afgelopen jaren in circuitvorm techniektrainingen verzorgd. Het mes sneed daarbij aan twee kanten; enerzijds konden steeds meer teams twee keer per week trainen en anderzijds leidde VTS talentvolle jonge trainers op, die vanuit stages hielpen bij het geven van de trainingen. Deze trainers konden later op ‘eigen benen staan’ en gaven vervolgens zelfstandig training aan andere teams.

Deze succesvolle formule heeft een aantal jaren goed gewerkt, maar vanaf seizoen 2020/2021 beëindigt vv Zuidhorn de samenwerking met VTS. De club heeft onder leiding van HJO Martin Lobers en de technische commissie een plan uitgerold om jeugdspelers weer vanuit eigen gelederen op te leiden. Dit gebeurt met eigen jeugdspelers, een aantal coördinatoren van verschillende leeftijdscategorieën, studenten van het Alfa College en HJO Martin Lobers die alles coördineert.

Als technische commissie willen we VTS hartelijk bedanken voor de fijne samenwerking en als betrouwbare partner. Naast het geven van de trainingen zorgde VTS voor een mooi voetbalprogramma tijdens de jaarlijkse familiedag en werden op de velden van vv Zuidhorn regelmatig techniekkampioenschappen en voetbaldagen georganiseerd. We zullen elkaar vast en zeker nog treffen in de toekomst…

Tjibbe Jan Werksma,
lid Technische Commissie vv Zuidhorn