Spelers Zuidhorn JO15-2 tonen mentale weerbaarheid

Zuidhorn JO15-2

10 september 2016 12:15

Onbekend

Zaterdag rond het middaguur vond op een zon overgoten sportpark in Hoogkerk de aftrap plaats van de compeitie van vv Zuidhorn JO15-2 (C2).
We waren te gast bij HFC15, voorheen 'de Held'.
Met een iets uitgedunde selectie vanwege de afwezigheid van en 3-tal spelers was het voor Harald en Ronald even puzzelen geweest, met welk strijdplan we tegen HFC15 JO15-3 ten strijde zouden trekken.

Tijdens de training van vorige week donderdag waren we door Abel wel in de juiste richting gewezen;
- hard werken,
- inzet tonen,
- vol voor de bal willen gaan
- strak inspelen.

Met die opdracht hebben we de jongens het veld in gestuurd.

Tijdens de kennismaking met de leiders van de tegenstander kregen we te horen dat het team allemaal uit 2-dejaars C'ers bestond.
Daar kwamen ze de eerste 10 minuten van de wedstrijd achter. We keken toen namelijk tegen een 4-0 achterstand aan! Tja, daar sta je dan aan de zijlijn....
Toen de eerste storm van HFC15 was geluwd kwam Zuidhorn wat meer in het spel, de vrije man werd wat meer gezocht en het lukte om een aantal keren voor het doel van HFC15 op te duiken.
Na een mooie solo over de linkervleugel van Sed kon Pelle de bal afleggen op Ramon die de 4-1 scoorde. Vervolgens golfde het spel wat op en neer. Zuidhorn haalde extra kracht uit de goal van Ramon en opeens kreeg Corné een vrije schietkans, met een bekeken schot krulde hij de bal in de linker kruising, 4-2.
zo richting de pauze merkte je dat de scherpte weg vloeide en aan beide kanten was het mooiste er wel af.

Na de rust, die gebruikt werd om vocht bij te tanken en wat te eten, denkt iedereen de volgende keer om een banaan, ontbijtkoek of een stuk brood, werd er aan de 2de helft begonnen.
Zuidhorn ging op jacht naar de aansluiting. Sebastiaan speelde rechtsvoor en was een aantal keren gevaarlijk, kwam goed op en kon voorzetten. Plots wist Pelle te scoren en er stond 4-3 op het scorebord. In plaats van dat HFC15 uit ging lopen begon Zuidhorn in te lopen.
Te vroeg gejuicht, de 4-3 schudde HFC15 wakker en binnen luttele seconden na de 4-3 stond er 5-3 op het scorebord.
De verdediging van Zuidhorn werd de rest van de wedstrijd behoorlijk op de proef gesteld. Vooral ook vanwege een gehavende verdediging door blessures en afmeldingen moetsen we iets improviseren. HFC15 wist daar in het verloop van de tweede heldt nog een paar keer makkelijk door te breken, hoewel Jorik een prima partij stond te keepen. Even leek het dat we nog een 4de goal gingen scoren, maar Sander zijn kopbal ging net over de kruising.
Mede door zijn keepen kwam HFC15 niet verder dan 7-3.

Groot compliment aan alle spelers die gezien de warmte en het fysieke HFC15 zich knap hebben geweerd. Zich na de 4-0 achterstand niet gek hebben laten maken en zijn blijven voetballen. Jullie hebben als collectief laten zien dat jullie mentaal sterk zijn.
Dank ook aan de meegereisde supporters, het is toch mooi om te zien dat er ook langs  de zijlijn veel beleving is.

Ronald en Harald.