Zuidhorn JO15-2 in de dubbele cijfers

Zuidhorn JO15-2

24 september 2016 12:30

Onbekend

Zaterdag speelde Zuidhorn JO15-2 zijn 3de competitie wedstrijd. Dit keer ging de reis naar Tolbert, om te spelen tegen TLC JO15-5.
Op een zonnig en kurkdroog veld begon Zuidhorn gedreven aan de wedstrijd. Zuidhorn speelde tegen een team wat de voorgaande 2 competitie duels had verloren. En dat was met grote cijfers, dus was het belangrijk om te waken voor onderschatting.
Zuidhorn begon direct druk te zetten en dat zorgde ervoor dat Sebastiaan in de 4de minuut al de 0-1 binnen schoot.
Daar zou het niet bij blijven want we gingen pauzeren met 0-6 op het scorebord. Wouter scoorde 2 keer en Pelle en Sed ook beide een keer. Het spel speelde zich af op de helft van TLC en de verdediging van Zuidhorn stond meest rond de middenlijn.

In de 2de helft ging Zuidhorn op dezelfde voet verder, waarbij Sebastiaan de hoofdrol vervulde door maar liefst 4x achterelkaar te scoren, een loopzuivere hattrick.
Aan het einde van de wedstrijd wilden meer spelers proberen een goaltje mee te pikken, dat zorgde ervoor dat er wat meer uit positie werd gelopen en er slordigheidjes in het spel kwamen.
Wel was het mooi om te zien dat spelers elkaars positie overnamen als een verdedigier bij dode spel moment naar voren ging.
Zuidhorn wist in de 2de helft 7x te scoren. Naast de klapper van Sebastiaan was het Sed die de bal nog 3x in het nest schoot. Eindstand 0-13