Zuidhorn JO15-2 legt een mooie pot voetbal op de mat.

Niekerk JO15-2

Zuidhorn JO15-2

Onder 15 zaterdag, JO15-2, 2e klasse 13

12 november 2016 11:00

Onbekend

Zaterdag 12 november, de 8ste competitiewedstrijd van dit seizoen staat op het programma. Vanmorgen moeten we naar onze buren, vv Niekerk. De leiders hebben nog even overwogen om op de fiets te gaan, maar ja dan moeten ze zelf ook fietsen…. J

Hoe hangt de vlag erbij vandaag? De afgelopen weken lukt het niet om net dat extra te brengen om een wedstrijd naar onze hand te zetten. Dat moet natuurlijk niet te veel in de koppies gaan zitten, dus we benaderen het positief.
De voortekenen zijn ook positief, want afgelopen donderdag werd er lekker getraind, combinaties en de driehoekjes lukten goed. Als dat deze wedstrijd ook lukt dan zijn er zeker kansen tegen Niekerk. Zij beleven een wisselend seizoen tot nu toe, waarbij er zowel positieve als negatieve verrassende uitslagen bij zitten.

Bij Zuidhorn zit Wouter weer bij de selectie, hij is voldoende hersteld van zijn bovenbeen blessure om weer te spelen. Dat is een opsteker want Wouter zijn gedrevenheid kunnen we goed gebruiken. Dat we een berichtje van Jorik kregen dat hij niet mee kon spelen was wel even balen. Het is wel heel fijn om een keeper a la Jorik op de doellijn te hebben. Hopelijk is de blessure aan zijn heup snel hersteld.
Gelukkig hebben we een speler die al bewezen heeft te kunnen keepen, dat is Victor, hij viel in de wedstrijd tegen Grootegast in en heeft dat uitstekend gedaan. Aan Viktor de taak om vandaag die invalbeurt te evenaren.
Verder kunnen we over alle spelers beschikken. We moeten in de verdediging nu wel wat schuiven omdat Viktor op goal staat. We zetten Mike als laatste man neer met Keje op zijn vertrouwde plek als voorstopper.

Tijdens de warming up en het inspelen zien we al de nodige gretigheid, we moeten er wel een paar keer om vragen, maar uiteindelijk spelen ze zich lekker warm. Laat de wedstrijd maar beginnen.

De wedstrijd begint met 1 minuut stilte i.v.m. het overlijden van een nog jonge speler van Niekerk.

Zuidhorn begint fel aan de wedstrijd en speelt aanvallend voetbal. Al vrij snel weet Sed na een mooie passeeractie een voorzet op Sander te geven die de 0-1 scoort. Heerlijk zo’n vroege goal in de wedstrijd. Maar zoals het spreekwoord zegt, ‘1 zwaluw in de lucht brengt nog geen zomer’. Zegt een 0-1 voorsprong binnen 5 minuten niet dat de wedstrijd in de pocket zit. Niekerk heeft voorin een paar rappe spelers en die weten er een paar keer gevaarlijk uit te komen en al vrij snel volgt de gelijkmaker door Niekerk.

Zuidhorn laat de kop niet hangen en gaat vol in de aanval, het is prachtig om te zien hoeveel plezier er in het spel zit. Er wordt goed gecombineerd en bij vlagen snijden we als een mes door de linies van Niekerk heen. Zuidhorn beloont dit mooie voetbal met een goal van Sed, die door goed doorjagen op de bal nog net met een puntertje de bal over de doellijn weet te krijgen 1-2. Zuidhorn gaat door met combineren en Niekerk komt er niet meer aan te pas. Het enige wat Niekerk ertegenover stelt is fysiek voetbal, dit levert de nodige vrije trappen voor Zuidhorn op. Ook als er door de uitstekend fluitende scheidsrechter in eerste instantie voordeel is gegeven. Maar dat fysieke voetbal betekend ook 'einde wedstrijd' voor Martijn nadat hij voor de 2de keer tegen de grond wordt gewerkt. Een pijnlijke knie zorgt ervoor dat hij niet verder kan spelen. Corné komt voor hem het veld in. Ramon heeft bij zo’n vrije trap de 1-3 op de slof, maar de keeper weet de bal nog net uit de lucht te pakken.

Een paar minuten later weet Sander wel raad met een assist van Pelle, 1-3. Nog voor het rustsignaal klinkt maakt Ramon de 1-4. Met een bekeken schot van zo’n 20 meter weet hij met een mooie boogbal de keeper te verschalken.

Na de rust zijn er wat nieuwe spelers in het veld, Max, Sebastiaan en Demian hebben de posities van respectievelijk Ramon, Pelle en Marten overgenomen, Ramon verhuisd naar linksmid. Al met al de nodige wijzigingen. Dat zie je de eerste minuten van de 2de helft in het spel van Zuidhorn. Het is wat rommelig en er zijn veel hoge ballen. Toch weet Zuidhorn het spel weer naar zich toe te trekken en de combinaties lukken ook weer. Wouter weet zijn eerste wedstrijd na de blessureperiode te bekronen met een goal, op aangeven van Sander vindt hij het net, 1-5. Niet lang daarna moet Corné het veld geblesseerd verlaten, een paar noppen op de knie maakt verder spelen niet mogelijk. Isak is zijn vervanger.

De honger van Zuidhorn naar meer goals is nog niet weg. En met de ene mooie aanval na de andere, waarbij de ‘oh’s en ‘ah’s van het publiek niet van de lucht zijn, weet Isak te scoren op aangeven van Wouter, 1-6.

Zuidhorn gaat onvermoeibaar door en Sebastiaan scoort, nadat hij ontsnapt is aan de Niekerse verdediging, met snoeiharde uithaal de 1-7. Niet lang daarna pikt Sebastiaan zijn 2de goal mee. Bij een aanval van Zuidhorn lukt het Niekerk niet om de bal goed weg te werken en Sebastiaan tikt de bal simpel over de doellijn.

Eindstand 1-8.

Jongens, we zijn super trots op jullie. Jullie hebben laten zien dat er echt potentie in dit team zit! Lekker trainen deze week en zaterdag een oefenwedstrijd tegen HFC JO15-2.