Zuidhorn JO15-2 wint, maar overtuigd niet

Velocitas 1897 JO15-2

25 maart 2017 9:00

Onbekend

Afgelopen zaterdag speelde Zuidhorn JO15-2 de return tegen Velocitas JO15-2. De wedstrijd was op het hoofdveld van Zuidhorn om 09:00 uur.

Op papier een wedstrijd die we makkelijk zouden moeten winnen. Immers de eerste ontmoeting was geëindigd in een 2-6 overwinning voor Zuidhorn. Maar papier is anders dan het groene gras van Zuidhorn.

Scheidsrechter Pieter Luchtenburg floot om 09:00 uur de aftrap. Tijdens de warming up is Keje geblesseerd uitgevallen, Victor neemt zijn plaats in. Zuidhorn begon de eerste minuten gedreven aan de wedstrijd. met mooie combinaties lieten ze zien wat intentie was. Winnen! Na zo’n 3 minuten nam Sebastiaan de bal op de slof en poeierde de bal richting de goal van Velocitas, helaas ging hij net voorlangs. De toon was gezet zou je zeggen.

Maar die poeier was eigenlijk het enig echte wapenfeit van Zuidhorn in de eerste helft. Lange tijd speelden beide teams rommelig, de bal was meer in de lucht dan op het gras en het leek bij vlagen wel of het een pingpong wedstrijd was.

Na zo’n kwartier spelen komt Zuidhorn goed weg, want bij een aanval van Velocitas komt Jorik ver uit de goal waardoor Velocitas niet weet te scoren. Aan het einde van de 1ste helft valt Martijn geblesseerd uit, Corné is zijn vervanger

In de rust heb ik aan de boys gevraagd wat ze er van vonden. Ze konden haarfijn uitleggen waar het mis ging en ook wat ze er aan doen moeten.

In de tweede helft blijven Sed en Wouter aan de kant. Zuidhorn speelt met iets meer pressie en beweegt wat beter. Toch duurt het nog een kwartier voordat de ban gebroken wordt. Tijdens een aanval van Zuidhorn wordt Corné onderuit gehaald, op een afstand van zo’n 20 meter mag hij aanleggen voor een vrije trap. Dit keer pakt zijn trap goed uit en met een bekeken schot om de muur heen beland de bal over de keeper heen in het net. 1-0. 6 minuten later is het opnieuw raak, een fel doorjagende Pelle weet de bal op de rand van de 16 te veroveren en jaagt de bal in de touwen, 2-0.

Zuidhorn speelt de 2de helft beter, maar niet overtuigend genoeg. Als ze het spel breder houden dan waren er veel meer mogelijkheden geweest. Vlak voor tijd schroeft Sebastiaan zijn doelsaldo op, Op aangeven van Pelle na goed voorbereidend werk van Sander weet hij te scoren. Eindstand 3-0

Opstelling:

Jorik, Marten, Mike, Victor, Demian, Isak (35 Sed), Martijn (30 Corné), Wouter (35 Ramon), Sed (35 Sander), Pelle, Sebastiaan.

Doelpunten:

1-0 Corné

2-0 Pelle

3-0 Sebastiaan

Topscorers competitie tot nu toe:

10 doelpunten Pelle en Sebastiaan

9 doelpunten Sander