Zuidhorn JO15-2 loopt tegen nederlaag aan

Onder 15 zaterdag, JO15-2, 2e klasse 13

8 april 2017 9:00

Onbekend

Zuidhorn JO15-2 heeft zaterdag in eigen huis niet weten te winnen van VEV'67 JO15-2. Tijdens de uitwedstrijd voor de winterstop bleef het 0-0, dus een overwinning zou mooi zijn geweest.

Harald en Ronald konden beschikken over een vrijwel fitte selectie. Alleen Max is nog steeds geblesseerd. We wensen hem een voorspoedig herstel toe. Tot nu toe spelen we elke wedstrijd in een 4-3-3 opstelling. Vandaag wilden we een keer 4-4-2 proberen. Dat vraagt wel enig aanpassing in de manier van voetballen, maar we wilden dit toch een keer proberen. Vooral ook om te zorgen dat we op het middenveld een mannetje meer zouden hebben.

Om 9 uur floot scheidsrechter Arjan van Esch voor de aftrap. VEV'67 begon voortvarend en het team wist elkaar makkelijk te vinden. Voor Zuidhorn was het even zoeken naar de nieuwe opstelling en we kwamen de eerste 1o minuten een paar keer goed weg. Mede doordat Jorik goed gefocust was en uitstekend zijn doel verdedigde. Zuidhorn kon er maar weinig tegen in brengen, combinaties liepen niet echt en we hadden moeite om het spel breed te houden.

VEV'67 bleef duidelijk de bovenliggende partij. Het was wachten op de bevrijdende goal, hoewel ik die liever door Zuidhorn gemaakt zag worden. Intussen had Jorik nog een aantal puike reddingen verricht. Helaas was minuut 28 het begin van drie minuten ellende, VEV'67 wist namelijk in minuut 28, 29, en 30 te scoren. In drie minuten stonden we met 0-3 achter. Twee van die goals waren niet nodig; dat waren verdedigende blunders.

In de rust nog maar weer eens benadrukt hoe er gespeeld moest worden, en dat we meer felheid en vechtlust willen zien. Verliezen is niet erg, maar de manier waarop kan we erg zijn. Met een paar nieuwe spelers in het veld beginnen we aan de tweede helft. Na een paar minuten krijgen we wat meer grip op de wedstrijd en weten we ook aanvallend meer een vuist te maken. We zien nu ook dat de verdediging van VEV'67 moeite heeft als wij druk zetten.

Als we zo'n tien minuten gespeeld hebben is er een vrije trap voor Zuidhorn. Pelle kopt, maar helaas gaat de bal naast. Paar minuten later is het wel raak en scoort Zuidhorn. Zowel Sander als Wouter raken de bal en omdat beide spelers niet weten wie er daadwerkelijk gescoord heeft zetten we de goal op naam van Wouter. In de rest van de wedstrijd golft het spel meer heen en weer, al heeft Zuidhorn in tegenstelling tot de eerste helft meer grip op de wedstrijd.

Helaas lukt het niet om meer goals te scoren en daardoor de wedstrijd nog spannend te maken, mede door de slordigheidjes die in het spel blijven zitten. Zoals een van de toeschouwers mooi verwoordde: 'de eerste helft verloren, de tweede helft gewonnen'. Op naar de volgende wedstrijd, deze zal in Grootegast zijn op zaterdag 15 april.

Opstelling: Jorik, Ramon (35 Demian), Mike, Viktor (35 Martijn), Marten, Wouter, Keje, Corné, Isak, Sebastiaaan (35 Pelle), Sed (35 Sander).
28 min 0-1 VEV'67
29 min 0-2 VEV'67