JO17-4 scoort € 181,00 voor SR2016

Zuidhorn All Stars

17 december 2016 15:00

Onbekend

Een heuse benefietwedstrijd om geld op te halen voor Serious Request, dat was het idee vanmiddag. Prachtig dat we bij vv Zuidhorn dan beschikken over alles dat voor zo'n spontane actie nodig is: spelers en ouders die het initiatief nemen en regelen, prachtige (reserve) tenues die na afloop ook nog eens worden gewassen, een nieuw veld met wedstrijdverlichting, de muziekinstallatie inclusief een crew voor de bediening, spontaan publiek enzovoort. We konden los voor SR en aldus geschiedde.

De All Stars vaders begonnen met tien man, dat zou in gedachten voldoende zijn om hun zoons te verslaan. Met of misschien juist dankzij de muzikale omlijsting  -verzorgd door DJ Erik-  werd alles uit de kast gehaald door de ervaren rotten. Een lichte achterstand 'door wat lucky goals' van de aanstormende voetbalgeneratie kon niet worden voorkomen en bij rust stond er aldus 5-1 op het gloednieuwe scorebord.

Na rijp beraad werd de elfde man alsnog ingeschoven. Om het de heren nog wat makkelijker te maken werd er niet alleen van helft op het veld gewisseld, maar ook van helft op het scorebord. De boys vatten het sportief op en gingen natuurlijk de uitdaging aan om de frauduleus verkregen 1-5 achterstand goed te maken. Daar slaagden zij prima in!

Het werd 5-6 en met nog een minuut te spelen gebeurde wat niemand voor mogelijk had gehouden: ach en wee en stervende zwaan in de zestien, een echte schwalbe die door de man in het zwart volkomen over het hoofd werd gezien. Wie niet zo sterk en snel meer is moet slim zijn zo was kennelijk het idee, en de strafschop die volgde werd snoeihard in het net geparkeerd.

Met een eindstand van 6-6 verdwijnt deze benefietwedstrijd in de geschiedenisboeken. Veel belangrijker: een erg leuk potje voetbal deze middag, alle spelers blessurevrij het veld af, heel wat stof om thuis eens over na te praten en vooral: een prachtige opbrengst met deze Serious Request Battle van maar liefst € 181,00 !