MO13-1 bezorgt toeschouwers een magische ochtend.

Zuidhorn MO13-1

ONT MO13-1

Meisjes onder 13, MO13-1, 1e klasse 04

23 september 2017 10:30

Onbekend

Op Zaterdag 23 september treedt het vernieuwde MO13-1 aan tegen ONT uit her Friesche Opeinde. Het nieuwe MO13-1 is een mix van dames uit de MO-11 en de MO-13 van vorig seizoen met enkele nieuwe speelsters. In de voorbereiding hebben coach Herman en trainer Milan al naar een vaste formatie toegewerkt. Op doel staan om de wedstrijd Renske Blijham en Litte Cligge, in het veld staan ze als spits. In de verdedeging staan Femke Kadijk, Loyce Faber, Lisette Moes, Madelief Kremer en Sterre Danstra. Op het middenveld staan Nikki Stad, Elin Gordeau(tevens aanvoerder), Norah Ritsema en Isa Poel en in de aanval Anouck Noot en Violet Steenbergen. De geblesseerde Ilse Bloem heeft helaas nog niet mee kunnen trainen, maar zal de komende weken haar rentree maken.

Op het zonovergoten Johan Smitpark blijkt al snel dat we vandaag tegen een fisiek zwae tegenstander moeten aantreden. De tegenstanders zijn gemiddeld wel 15 tot 20 cm groter en hebben al de nodige ervaring met het spelen op groot veld. We spelen vandaag op het pas gemaaide hoofdveld en zijn van plan een goed resultaat te boeken.

In de eerste helft hebben we veel moeite met de sterke tegenspeelsters van ONT. We proberen wel goed te combineren, maar vaak zit er net een voet van een ONT tegenspeelster tussen en sterven veel aanvallen in schoonheid. In de aanval van ONT is hun gote spits een voortdurende plaag voor onze verdedeging, hetgeen resulteert in een 0-3 achterstand.

In de tweede helft komt Zuidhorn als herboren uit de kleedkamer. We weten niet wat er in de ranja heeft gezeten, maar het heeft geholpen. Vanaf de eerste minutt zit Zuidhorn goed in de wedstrijd, worden duels weer gewonnen en staat de organisatie als een huis. Het middenveld ondersteunt de verdedeging en helpt goed mee om hun sterke spits uit te schakelen. Daarnaast helpen ze in de aanval, waardoor er ook de eerste mogelijkheden voor Zuidhorn ontstaan.

Het goede spel van Zuidhorn wordt belaand met een prachtig doelpunt van Elin. Vanaf de punt van het 16 metergebied verschalkt zij de keeper van ONT met een prachtige lob die ons doet terugdenken aan Dennis Bergkamo in zijn beste jaren. Door dit belangrijke doelpunt krijgt Zuidhorn steeds meer vertrouwen en nemen zij het initiatief over. Als niet lang daarna Lotte uit een prachtige combinatie de aansluitingstreffer op het scorebord zet, beginnen we te geloven dat het nog kan.

ONT probeert met veel pijn en moeite de wedstrijd in hun voordeel te beslissen, maar het is keeper Renske die met een prachtige redding Zuidhorn in de race houdt. Ook Lisette, Sterre en Femke moeten nog een paar keer met gevaar voor eigen leven ingrijpen om de aanvallen van ONT onschadelijk te maken.

In de laatste minuut van de wedstrijd krijgt Zuidhorn nog een corner. De corner wordt genomen door Lotte, die de bal in een tactische variant naar Madelief speelt. Madelief geeft de bal aan Elin, die de bal hoog voor het doel brengt. De keeper van ONT kan dde bal maar half verwerken, waardoor de bal bij Nikki komt die de bal met een buik beweging tegen de paal werkt. Via de paal knalt de bal in het doel. De 3-3 is de ultieme beloning voor de ernorme veerkracht en werklust in de tweede helft.

Als de uitstekende scheidsrechter niet lang daarna affluit zijn de toeschouwers getuige geweest van een gedenkwaardige wedstrijd met een hoge amusemenstswaarde en een tweede halft die heel veel perspectief biedt voor de komende wedstrijden. De eerstvolgende wedstrijd is tegen Gorecht en als we dan net zo spelen als vandaag komt dat vast wel goed.

Nikki en Rene Stad