4e goede wedstrijd op rij.

Zuidhorn MO13-1

Grijpskerk MO13-1

Meisjes onder 13, MO13-1, 1e klasse 04

25 november 2017 9:00

Onbekend

Na de met 14-0 gewonnen inhaalwedstrijd tegen Drachtster Boys begonnen we met veel zelfvertrouwen aan de thuiswedstrijd tegen Grijpskerk.

Het is nog vroeg, de rijp ligt op het veld als we aftrappen tegen Grijpskerk. Op papier te verslaan, maar niet te onderschatten. We spelen op veld 1, de zon staat nog achter de bomen. Elin en Renske besluiten dat wij, nu we er minder last van hebben, de kant kiezen dat wij de eerste helft tegen de zon in spelen. Direct na de aftrap zijn we nog niet helemaal wakker. Al na een paar minuten staan we met 0-1 achter. Iedereen staat te kijken hoe dit mogelijk was. We herpakken ons en weten in de loop van de eerste helft overwicht te krijgen. De keeper van Grijpskerk lijkt niet helemaal zeker en Lisa Dijkstra scoort met een mooi afstandsschot 1-1. Voor rust scoren we nog een keer zodat we met 2-1 de rust in gaan.

Na de rust komen de meiden goed uit de kleedkamer. Wij hebben geen last van de zon die inmiddels boven de bomen is uitgekomen. We zijn feller op de bal en er zijn veel kansen. Grijpskerk krijgt gaan vat op ons. Carmen van mo13-2, die ook bij ons meedoet omdat we te weinig speelers hebben, krijgt een mooie kans. Helaas raakt ze de bal niet helemaal goed. Ik weet niet wie er gescoort hebben, maar volgens mij Elin, Lotte en Isa. Er werd, vooral in de 2e helft, goed gespeeld, klasse van de meiden. Met rust en overzicht werd er goed over gespeeld en kansen gecreeerd.

Op naar volgende week, thuis tegen Zevenhuizen. Gelukkig spelen we dan pas om 11.00 uur, zodat we dan wel wakker aan de wedstrijd kunnen beginnen.

Renske&Herman