Zuidhorn JO15-2 komt uit de anonimiteit deel 2

Be Quick 1887 JO15-4

26 mei 2018 9:00

Beste lezers,

Afgelopen zaterdag mocht JO15-2 weer een wedstrijd spelen. We stonden er als volgt voor:

Zuidhorn JO15-2            9 gespeeld en 24 punten
Peize JO15-2                  9 gespeeld en 22 punten
Harkstede JO15-1        10 gespeeld en 20 punten
Be Quick JO15-4           10 gespeeld en 20 punten

De wedstrijd was tegen Be Quick en dus stond ons een topwedstrijd te wachten. De trainer Pauwel en de leiders Dick en Edward stonden weer op scherp. De boys van JO15-2 zouden de tegenstander goed vastzetten. De voorbespreking vond op het veld plaats in tegenstelling tot de vorige wedstrijden. De koppen stonden allemaal in de goede richting namelijk in de richting van het doel van Be Kwak. J

Oh ja, er was één probleempje. De waterleiding was gesprongen en de oorzaak was een handige klusser die op illegale wijze wat meer water wilde consumeren buiten zijn watermeter om.

De eerste tien minuten werd er zeer goed gevoetbald en werd de tegenstander al voor een groot deel op de eigen veldhelft vastgezet. Klasse boys!! Be Quick kwam er niet aan te pas en het was aan de goede keeper van hun te danken dat het na 35 minuten nog steeds 0-0 stond. Maar dan na een werkelijk fantastische aanval over veel schijven kwam daar dan toch de 1-0!

Altijd lekker als dit dan toch net voor de rust gebeurt. Inmiddels was er weer water, dus ook ranja in de kleedkamers!

Onze tegenstander van aanstaande woensdag Peize zou om 10 uur aftrappen tegen LEO. Maar goed altijd uitgaan van de eigen kracht.

De tweede helft was inmiddels begonnen en we speelden weer net als voor de rust met mooi voetbal. Keeper Maik moest een paar keer bewijzen, waarom hij niet voor niets in het doel stond. Na zo’n tien minuten voetballen in de tweede helft viel de 2-0 voor ons. Je zag de boys ontspannen en lachen. Dat we er deze wedstrijd niet meer in schoten mag een wonder heten. De eindstand was tevens 2-0.

Geweldig gevoetbald mannen en complimenten van de trainer en de leiders. Jullie staan er ook als het moet!

We gingen zaterdag ervan uit dat Peize wel zou winnen van LEO en nadat we patat gegeten hadden (bonnenboekjes) en we bij Zuidhorn JO15-1 langs de kant stonden te kijken kwam Sebas eraan lopen en zei dat Peize 2-2 had gespeeld. Eerst drong het nog niet echt door, maar …

Kampioen!!!! Wij zijn kampioen, wij zijn kampioen!!!

De stand met nog één wedstrijd te gaan:

Zuidhorn JO15-2          10 gespeeld en 27 punten
Peize JO15-2                10 gespeeld en 23 punten
Harkstede JO15-1        11 gespeeld en 23 punten
Be Quick JO15-4           11 gespeeld en 20 punten

Het werd met overgave gezongen door de nog aanwezige spelers van JO15-2.

Woensdag wachtte Peize en voor de wedstrijd begon hebben ze onze boys gefeliciteerd met ons kampioenschap.

Klasse boys van Peize!!! Zo hoort het ook te gaan.

De wedstrijd kon beginnen en we zetten Peize goed vast. Een paar mooie aanvallen waren het resultaat evenals een afgekeurd doelpunt vanwege hands. Maar op een fortuinlijke manier kwamen we op 1-0 en niet lang daarna  op 2-0. Het was broeierig en warm, maar net voor de rust werd het toch nog 3-0. Daarna volgde de welverdiende rust.

De tweede helft waren we niet geheel scherp meer wat wel te verwachten was. Het kampioenshap was immers binnen. De 4-0 kwam nog en daarna was het tijd om het kampioenschap goed te vieren.

Dick sprak de boys mooi toe. Het is een (h)echt team. Eventuele fouten worden door de andere spelers gecorrigeerd. Leuk om te zien. Daarna kregen de boys een blijvend aandenken in de vorm van een beker.

Boys van JO15-2 bedankt voor een fantastisch seizoen!!

Namens de leiding:
Pauwel Datema (trainer) en