Zuidhorn JO15-2 komt uit de anonimiteit

Zuidhorn JO15-2

19 mei 2018 12:30

Onbekend

Ergens vorig jaar in augustus sta ik met Dick langs de lijn te kijken naar de training van JO15-2. We kijken elkaar aan, praten wat en hebben allebei hetzelfde gevoel. Het is een leuke groep jongens, maar wat zal het worden dit seizoen. Zullen we hun leiders worden? Ja, zeggen we.

De eerste wedstrijden zijn zoals gebruikelijk bekerwedstrijden. Ah leuk denken wij dan nog, een paar oefenpotjes om deze bikkels te leren kennen. Drie wedstrijden later en met 9 punten zijn we door naar de volgende ronde die in december gepland staat.

De herfstcompetitie begint en na drie wedstrijden staan we staan we gedeeld eerste, dan moeten we tegen GRC. Het wordt onze eerste nederlaag, maar wel een die zeer geflatteerd is. Uiteindelijk worden we vierde in de competitie met slechts 8 wedstrijden gespeeld en 18 punten. Wel hebben we 3 verliespunten minder dan de nummer twee GRC, dus … eigenlijk een mooie tweede plaats.

In december volgde dan de knock out wedstrijd van de beker. We wonnen en gingen dus overwinteren in de provincie!

Na een lange winterstop diende de voorjaarscompetitie zich aan, maar voor ik hier mee begin wil ik eerst de spelers even voorstellen.

We hebben twee keepers (we lijken wel een prof club. Wat een luxe!),   Maik Duursma en Jelle ten Hoor.

In de achterhoede Demian Maslowski, Ramon Mulder, Keje Venema, Wouter Sluiman en Marten Brouwer.

Op het middenveld Isak Heijnen (aanvoerder), Victor Vaartjes, Wesley Boon, Sander Scholtens  en Sander Stuitje.

In de voorhoede Sebastiaan Scholtens, Hajk Tamrazian, Sed Zeegelaar en Bowen Baalman.

Hajk scoorde er zodanig op los dat hij al naar een paar wedstrijden door Pauwel terecht naar JO15-1 werd gehaald. Gelukkig hebben we binnen ons team aardig wat spelers zitten die ook kunnen scoren. Maar een spits erbij zou toch leuk zijn ook gezien de hoeveelheid wedstrijden die we spelen. In de winterstop hebben we dus niet stil gezeten en hebben we ons op de transfermarkt begeven en jawel .. gevonden. Merlijn Hoeksema wilde maar al te graag ons team versterken.

De voorjaarscompetitie begint en na één wedstrijd staan we bovenaan en daarna volgen een paar afgelaste wedstrijden. Heerlijk om dan vanuit de underdog positie de aanval te openen op de koplopers! Vervolgens spelen we soms bij vlagen goed combinatie voetbal en de volgende drie wedstrijden worden allemaal gewonnen. Een paar wedstrijden worden nog afgelast, maar dat maakt ons niet uit. J

Tussendoor hebben we nog een bekerwedstrijd tegen DIO Groningen uit. Vooraf de spelers vertelt,  dat de scheidsrechter altijd gelijk heeft dus mondje dicht wat er ook gebeurt. Een soort voorgevoel?? Iedereen die erbij was heeft het gezien. Maar we wonnen uiteindelijk met 5-4 en we waren weer een ronde verder. We zijn bij de laatste 32 van de als ik me niet vergis 512 teams! Klasse jongens hoe jullie dat gedaan hebben. Top gewoon.

De volgende competitiewedstrijd wordt weer gewonnen en daarna wacht ons Opende in de beker. Helaas is dit voor ons het eindpunt, want we verliezen met 4-0. Jammer maar wat hebben we een leuk seizoen met zijn allen.

Nog één wedstrijd volgt die we weer winnen en nu is het meivakantie en dus geen wedstrijden.

In de grafiek hieronder kun je zien hoe we langzaam naar de eerste plaats geklommen zijn. Voor de goede orde de nummer twee Grootegast heeft 9 wedstrijden gespeeld en wij maar 6! En de nummer twee Be Quick heeft één wedstrijd meer gespeeld dan wij, maar wel 7 verliespunten, waar wij er 0 hebben!

Kortom met de nog vijf wedstrijden te gaan moeten we nog 9 punten binnen hengelen om kampioen te worden. En wie had dat gedacht aan het begin van het seizoen.

Jongens van JO15-2 we gaan ervoor!!!

En of we het redden? We zullen het zien en ik houd jullie op de hoogte.

Punten op de Y-as en wedstrijden op de X-as.

Jullie redacteur Edward Vaartjes ook namens Dick Boon en Pauwel Datema de trainer die dit mogelijk maakt.