MO13-1 zegeviert in Drachten

Zuidhorn MO13-1

23 maart 2019 10:45

Onbekend

Na de eclatante zege op directe concurrent GVAV Rapiditas zet MO13-1 haar overwinningsreeks voort tegen de dames van Drachtster Boys MO13-1. De wedstrijd kent een zeer regelmatig score voorloop, met de rust staat er een 0 – 2 voorsprong op het scorebord en in de tweede helft voert MO13-1 de score op tot een 0 – 4 eindstand. Met deze overwinning doet MO13-1 goede zaken aangezien de directe concurrenten allemaal punten verspelen.

Vandaag spelen we onze wedstrijd tegen de dames uit Drachten, een plaats die ooit groot geworden is door de lokale scheerapparaten fabriek. We zijn vandaag op volle oorlogssterkte en de dames hebben er zichtbaar zin, vooral ook omdat er vandaag weer eens sprake is van normale weersomstandigheden. Op het enorme sportcomplex van de Drachtster Boys moet MO13-1 eerst even goed zoeken voordat ze hun speelveld vinden. We gingen er even vanuit –gezien onze status- dat we op het hoofdveld moeten aantreden maar dit helaas nog niet het geval.

Van onze tegenstander is vooraf nog niet zoveel bekend. Ze hebben nog maar twee wedstrijden gespeeld, waarvan ze er 1 hebben gewonnen en de andere hebben verloren. Tijdens de wedstrijd wordt al snel duidelijk wat voor vlees ze in de kuip hebben. Achterin staan een paar grote en fysieke dames die de duels niet schuwen en die proberen de bal zo hard mogelijk naar voren te schieten in de hoop dat de bal een keer goed achter de defensieve stellingen van Zuidhorn valt.

MO13-1 probeert met combinatie voetbal een bres in de verdediging van de tegenstander te slaan, maar in het eerste kwartier is de eindpass telkens net niet goed. Toch is het de attente Violet die 10 minuten voor het einde van de eerste helft een voorzet vanaf links goed beoordeelt en de verdiende voorspong tegen de touwen schiet. De tegenstander is even de kluts kwijt want niet lang daarna is het Carmen die met een bekeken schuiver in de lange hoek de keepster van de Drachtster Boys wederom kansloos laat.

We gaan met een goed gevoel de rust in en zijn ervan overtuigd dat we deze wedstrijd in de tweede helft verder naar ons toe kunnen trekken. In de tweede helft hetzelfde spelbeeld. Zuidhorn probeert te voetballen en de tegenstander beperkt zich tot het naar voren schieten van de ballen in de hoop op een foutje in de verdediging van Zuidhorn. Maar de verdediging van Zuidhorn geeft onder aanvoering van de uitstekende Norah geen krimp. Zij zet haar medeverdedigers Mara, Sterre, Nienke, en Madelief tekens op de goed plaats en ook zij winnen eigenlijk al hun duels, waardoor het voor keeper Renske een rustige ochtend is.

Op het middenveld speelt onze kilometervreter Ashanti weer een geweldige wedstrijd, het aantal intercepties dat zij per wedstrijd heeft is bijna niet meer bij te houden, en zij bekroont haar goede spel met een prachtig doelpunt. Het is maar goed dat er van deze wedstrijden geen statistieken worden bijgehouden anders zouden we haar volgend jaar zomaar kwijt kunnen zijn aan een Italiaanse topclub.

In het laatste deel van de tweede helft volgt er nog een mooi doelpunt van Carmen die een voorzet vanaf rechts gedecideerd in het doel werkt. Niet lang daarna maakt de uitstekende scheidsrechter een einde aan de wedstrijd en kunnen we weer drie belangrijke punten bij ons totaal op tellen. Het is vooral leuk om te zien dat de dames die uit de MO13-2 en de MO11-1 komen een zeer goede ontwikkeling doormaken en dat er steeds meer als team wordt gevoetbald. Als we deze stijgende lijn weten vast te houden dan gaan we in de komende 5 wedstrijden nog wel de nodige punten halen. We hebben nu eerst een weekendje rust om daarna de degens met Marum te kruisen.