MO13-1 wint topper tegen GVAV Rapiditas

GVAV-Rapiditas MO13-1

16 maart 2019 10:15

Onbekend

De topper tegen virtueel koploper GVAV Rapiditas MO13-1 wordt door een onverzettelijk Zuidhorn MO13-1 op zeer kordate wijze in haar voordeel beslist. In de eerste helft wordt een verdiende 1 – 0 voorsprong genomen en in de tweede helft maakt Zuidhorn met een snelle uitbraak aan alle illusies van de tegenstander een einde. Door deze overwinning neemt MO13-1 de koppositie weer over in de 1e klasse 05.
Vorige week werd in de lastige uitwedstrijd tegen LAC Frisia 1883 wat ongelukkig gelijk gespeeld. MO13-1 had in de hele wedstrijd het betere van het spel maar de barbaarse omstandigheden op een kunstgras toendra in Leeuwarden maakt een goede wedstrijd welhaast onmogelijk. Zoals zo vaak in dit soort wedstrijden haalde de kwalitatief mindere tegenstander hieruit een voordeel. Na een prachtige treffer van Rosan in de eerste helft, kwamen de dames van de oudste club uit Friesland vlak voor het einde op gelijke hoogte hetgeen een waar volksfeest ontketende.
Een week later zijn de weersomstandigheden gelukkig veel minder extreem. Het regent wel een beetje, maar veld 3 is goed bespeelbaar. We kennen deze tegenstander inmiddels aardig goed, omdat we in de najaar competitie al twee keer tegen elkaar hebben gespeeld (beide keren een gelijkspel). GVAV beschikt over een fysiek zeer sterke selectie en ze hebben ook een paar goed voetballende dames in de gelederen. Aan de andere kant heeft Zuidhorn in de eerste wedstrijden laten zien dat ze als team over meer voetballend vermogen beschikt. Kortom alle ingrediënten zijn afwezig om het in groten getale aanwezige publiek op een aantrekkelijke wedstrijd te trakteren.
In de eerste vijf minuten neemt GVAV het initiatief en dit resulteert in een aantal gevaarlijk indraaiende corners. Gelukkig zijn de verdediging en keeper Renske attent waardoor het gevaar geneutraliseerd kan worden. Naar mate de wedstrijd vordert neemt MO13-1 steeds meer het initiatief en de verdediging van GVAV heeft veel moeite met de snelle spitsen (Carmen en Violet) van Zuidhorn.
Halverwege de eerste helft krijgt het overwicht van MO13-1 zijn beslag in een verdiende 1 – 0 voorsprong. Carmen breekt door op de linkervleugel en geeft goed voor aan de aanvallende middenvelder Nikki Stad. Haar inzet wordt nog op de lijn gekeerd, maar de attent meegelopen Indy schiet de afgeslagen bal onberispelijk in. GVAV lijkt wat aangeslagen door deze tegenslag en er sluipt wat irritatie in de ploeg, die in het restant van de eerste helft niet echt gevaarlijk meer kan worden.
In de tweede helft probeert GVAV de druk wat op te voeren, maar het middenveld en de verdediging geven geen krimp. Er heeft zich vandaag een soort van onverzettelijkheid van het team meester gemaakt waardoor bijna alle duels in het voordeel van Zuidhorn worden beslecht. Doordat GVAV in de loop van de tweede helft met 4 spitsen gaat spelen ontstaat er steeds meer ruimte voor de snelle spitsen van Zuidhorn. Na een mooie voorzet van Indy heeft Carmen de bevrijdende 2 – 0 op haar schoen, maar met een uiterste krachtinspanning weet de uitstekende keepster van GVAV redding te brengen.
Toch volgt niet lang daarna de verdiende 2 – 0 voorsprong. Na een mooie pass vanuit het middenveld is Carmen de verdediging van GVAV weer eens te snel af en met een bekeken schot laat ze de keepster van GVAV kansloos. De ontlading aan de kant van Zuidhorn is groot en professioneel wordt de wedstrijd uitgespeeld. Als de uitstekend leidende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd fluit dan weten we dat we weer 3 heel belangrijke punten aan ons totaal hebben toegevoegd.
Zuidhorn heeft vandaag een van de beste wedstrijden van het seizoen gespeeld en eigenlijk verdienen alle dames een groot compliment voor hun inzet en teamgeest. Als we deze instelling elke week kunnen brengen dan zullen we voor al onze tegenstanders een geduchte opponent zijn. Als beloning voor deze geweldige prestatie krijgt het hele team in de kantine een versnapering van de technische staf. Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen Drachtster Boys MO13-1, ook dat belooft weer een mooie wedstrijd te worden.