MO13-1 dendert onverdroten door

Drachtster Boys MO13-1

18 mei 2019 10:45

Onbekend

Op een zonovergoten veld 4 van het Johan Smitpark in Zuidhorn trekt MO 13-1 tegen de Drachtster Boys gedecideerd aan het langste eind. In de eerste helft zet de attente Nikki Stad met een fluwelen voetbeweging de dames uit Zuidhorn op een voorsprong en niet lang daarna verschijnt door een eigen doelpunt van de Drachtster Boys de 2 - 0 stand op het scorebord. In de tweede helft speelt Zuidhorn het duel professioneel uit en komt deze zo belangrijke overwinning geen moment meer in gevaar.

Na de zure nederlaag tegen directe concurrent GVAV is Zuidhorn erop gebrand om deze week sportieve revanche te nemen. Zuidhorn heeft alles nog in eigen hand en besloten wordt om de tegenslag van vorige week om te zetten in heel veel positieve energie voor de wedstrijd van vandaag. En dat het een gedenkwaardige dag zal worden -Duncan Laurence zegeviert na 44 jaar weer eens voor Nederland in Tel Aviv en het vlaggenschip van Zuidhorn boekt een 1 - 4 zege in Holwierde- dat weten we aan het begin van deze zonnige ochtend nog niet.

Omdat er nog wat administratieve zaken moeten worden afgehandeld begint de wedstrijd een 10-tal minuten later dan gepland. Zuidhorn neemt direct het initiatief en drukt de dames uit Drachten terug op de eigen helft. Er wordt zuiver gecombineerd en op de rechterflank maakt Mette een goede en frisse indruk, ze levert een paar uitstekende voorzetten een steekballen af. In de linkerzone is Caitlin goed op dreef, met haar korte kap en draai bewegingen is ze haar tegenstander telkens te snel af en ook in de duels maakt ze een onverzettelijke indruk. Het is mooi om te zien dat deze eerstejaars speelsters, die het vaak tegen veel grotere tegenstanders moeten opnemen, gedurende het seizoen steeds beter worden.

De druk van Zuidhorn houdt aan en dit resulteert in een hele reeks corners. Uit een van die corners die door Mette ragfijn wordt aangesneden reageert Nikki attent en met een nonchalante voetbeweging die ons terug doet denken aan Romario de Souza Faria verschalkt ze de keeper in de lange hoek. De zo belangrijke eerste treffer is een feit en nu is het zaak deze voorsprong verder uit te bouwen.

Het massaal uitgelopen thuispubliek moet er nog even op wachten maar vlak voor rust is het zover. De aanval wordt geïnitieerd met een waarlijk prachtige diagonale cross bal van Norah over om en nabij 40 meter. Wat volgt is een verbeten sprintduel tussen de grote en sterke laatste dame van Drachtster Boys en onze razend snelle Nikki. Het blijft lang ongewis wie dit duel zal gaan winnen, maar het is de verdedigster die aan het langste eind lijkt te trekken. In een ultieme poging om de bal nog weg te werken passeert ze wat ongelukkig haar eigen keepster waardoor we met een comfortabele 2 - 0 voorsprong kunnen gaan rusten.

In de rust worden er nog wat tactische aanwijzingen gegeven en is er de gelegenheid om wat te drinken aangezien de temperatuur op en rondom het kunstgrasveld aardig begint op te lopen. De tweede helft kent een wat gezapig karakter, Zuidhorn speelt de wedstrijd rustig uit en de uitstekende verdediging onder aanvoering van keepster Renske laat maar heel weinig toe. De duels worden eigenlijk allemaal gewonnen en er wordt vanuit een solide organisatie geopereerd. In aanvallend opzicht lost Zuidhorn nog een paar schoten maar die worden door de keepster uit Drachten goed gepareerd.

Als de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd fluit dan wordt deze overwinning door het massaal opgekomen publiek met luid gejuich begroet. Kampioen zijn we nog niet, hiervoor moeten we in de laatste wedstrijd nog 1 puntje halen, maar we zijn er nu wel heel dicht bij. Van de tegenstander krijgen we de nodige complimenten voor het vertoonde spel, er is bij Zuidhorn altijd de intentie om situaties voetballend op te lossen en dit is ook een compliment voor het trainersduo Milan en Mireille die het team gedurende het seizoen steeds beter maken.

Volgende week staat onze kampioenswedstrijd thuis tegen LAC Frisia op het programma en kunnen we theoretisch gezien samen met het vlaggenschip van Zuidhorn kampioen worden. We rekenen erop dat iedereen dit fantastische team ook volgende week weer zal steunen hetgeen ongetwijfeld tot nog een historische dag zal leiden!