Zuidhorn MO11-1 kampioen

VEV'67 MO11-1

7 december 2019 10:30

Onbekend

Zaterdag 7 december 2019: de kampioenswedstrijd van Zuidhorn MO11-1. Het belang van de wedstrijd was duidelijk; zo duidelijk dat speelster Lize even terug in Zuidhorn was van een weekendje weg. Veel toeschouwers langs de lijn; mooi om te zien! Zou de scherpte er nog zijn na een drukke Sinterklaasweek?

VEV’67 MO11-1, een lastige tegenstander, zo bleek al in de bekerronde. Tweemaal verlies, maar in de competitie werd de uitwedstrijd gewonnen met 3-0! En met nog twee wedstrijden te gaan had Zuidhorn 5 punten voorsprong op deze nummer 2 van de ranglijst. 't Vertrouwen was er.

Na wat inleidende en geruststellende woorden (“het is gewoon een wedstrijd, maar het zou mooi zijn als we vandaag dat puntje pakken”) van de leiding begon de warming-up. Business as usual wat dat betreft. Vanaf de aftrap was het duidelijk: Zuidhorn wilde winst en zette VEV’67 onder druk. Echte kansen leverde dit overigens niet op, wel het balbezit. Na de eerste time-out veranderde het spelbeeld en VEV’67 kwam beter in de wedstrijd met enkele grote kansen. Een tegendoelpunt hing in de lucht en deze viel ook na een mooie aanval van de gasten. Een terechte 0-1. De laatste minuten van de eerste helft waren lastig en Zuidhorn kwam nog een aantal malen goed weg, mede door een goede redding van keepster Desiree.

Achter bij rust en dus moest Zuidhorn aan de bak! Eerst maar wat ranja en de boel weer proberen te reorganiseren.

De tweede helft begon Zuidhorn goed en geconcentreerd. Het zorgde voor dreiging door de rushes van Rosalie C. en Jasmijn en dit leidde tot een aantal kansen voor Amber en Liza. Helaas belandde de bal niet in het net. Tussendoor kwam Zuidhorn ook weer goed weg bij een van de uitbraken van VEV’67. Het bleef daarom spannend! Na de time-out bleef Zuidhorn goed spelen. De meiden zetten alles op alles en iedereen liep de longen uit het lijf. Vijf minuten voor het einde van de wedstrijd: een overtreding op Rosalie M. en een terechte vrije trap voor Zuidhorn op zo’n 10 meter van het doel van VEV’67. Vere schoot direct op het doel en via een tegenstander ging de bal in de hoek: 1-1!!!

In de resterende 5 minuten ging de hartslag, voornamelijk bij de leiding en de toeschouwers, regelmatig richting de 160, maar Zuidhorn hield stand. Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Anne Gosse, jazeker dat doet hij ook nog naast trainer en leider zijn(!), barstte een klein feestje los: KAMPIOENEN, KAMPIOENEN OLÉ OLÉ!!!

De ‘speelsters van de dag’: Amber, Desiree, Esther, Jasmijn, Liza, Lize, Marit, Maureen, Rosalie C., Rosalie M. en Vere kregen allemaal een leuk t-shirt als aandenken van de ouders.

Anneke, als afgevaardigde van de voetbalvereniging, deelde medailles uit aan speelsters en staf en bood namens de voetbalvereniging ook een patatje aan. Hier hadden de meiden zeker trek in en samen hebben we het patatje in de kantine weggewerkt.

Volgende week de laatste wedstrijd van de najaar competitie seizoen 2019/2020, uit tegen Noordpool UFC MO11-1. Wees welkom! 😉

Uw reporters ter plaatse