Barcelona-speler kan in zijn eentje niet opboksen tegen goed teamwork D3

Zuidhorn JO13-3

D-pupillen zaterdag, D3, 3e klasse 33

12 september 2015 10:30

SV Lycurgus D5 - vv Zuidhorn D3 0-3 (0-1)

In een waanzinnig drukke Engelse week, waarin de spelers van Zuidhorn D3 wel profvoetballers leken (in 6 dagen tijd een oefenwedstrijd, 2 zware trainingen en een competitiewedstrijd) stond vandaag de openingswedstrijd van het seizoen op het programma. We moesten hiervoor naar Vinkhuizen in de stad. Om precies te zijn naar Sportpark West-End, waar behalve onze tegenstander SV Lycurgus ook nog Gruno en Groninger Boys hun thuisbasis hebben. De officiele opening van het seizoen is altijd met veel vraagtekens omgeven. Hoe sterk zijn de andere ploegen? Hoe staan we er zelf voor? Hebben we voor alle posities binnen het team een goede bezetting? Lycurgus bleek aardig aan ons gewaagd, zodat er van een gelijkopgaande strijd sprake was. Op Timo na waren wij compleet, terwijl de thuisploeg wel heel erg op hun sterspeler leunde, die ze de naam "Rodriquez" gaven, maar de echte voetbalkenners onder ons herkenden hem meteen als Fodé Fofana, het door FC Barcelona bij GVAV gescoute supertalent, dat vanwege zijn jeugdige leeftijd tijdelijk weer hier zijn kunsten mag vertonen. Hij was door ons moeilijk af te stoppen, maar met name Sander en Dion konden zijn rushes gaandeweg aarduig intomen. Zuidhorn had toch wel een licht veldoverwicht en ook de iets betere kansen. Uit één ervan scoorde David op aangeven van Sander beheerst de 0-1. Dit was tevens de ruststand. Uiteraard ging Lycurgus in de 2e helft op jacht naar de gelijkmaker en kreeg het ook wel wat kansjes door foutjes van ons. Thomas hield echter zijn doel schoon en aan de andere kant was opnieuw David alert om een misverstand in de verdediging van de thuisploeg genadeloos af te straffen: 0-2. Volgens mij was dit het breekpunt in de wedstrijd. Een fraaie boogbal van Melvin had een beter lot verdiend, maar spatte op de lat uiteen. Onopvallend in het veld maar met een neusje voor de goal (denk aan de kampioenswedstrijd van E3 bij TLC in mei van dit jaar) scoorde David uit een scrimmage de 0-3 en dus een heuse hattrick! Er kan en moet nog heel veel verbeterd worden, maar deze overwinning is een hoopvol begin! De eerste 3 punten zijn binnen en die nemen ze ons in ieder geval niet meer af.