Payback Time! F1 wint 8-1!

GRC Groningen F1

Zuidhorn JO9-1

F-pupillen zaterdag, F1, Hoofdklasse 5

19 september 2015 8:45

Onbekend

Voor de beker hebben we dit seizoen onnodig verloren met 3-4 tegen GRC Groningen F1, dus vandaag was de dag om dit recht te zetten in de competitie. Zowel Zuidhorn als GRC hadden hun 1e wedstrijd gewonnen en winst zou dus super zijn. We startten furieus en binnen 5 minuten stonden we al 0-3 voor door een eigen doelpunt van GRC, een prachtige kopbal goal van Stijn en een schot van Ruben. GRC wist niet waar ze het zoeken moest en werden op alle fronten afgetroefd door de groenen. Er werd geconcentreerd en slim gevoetbald en bij vlagen prachtig gecombineerd, maar de wilskracht gaf vandaag vooral de doorslag. F1 begint echt een team te worden dat met elkaar en vooral voor elkaar wil werken. GRC werd nauwelijks gevaarlijk maar dat was vooral de verdienste van Zuidhorn. Thomas maakte kort voor rust de 0-4 en gooide daarmee de wedstrijd op slot. Na de rust probeerde GRC de wedstrijd nog om te draaien, maar de verdediging met Joost, Jort, Bram en Dante stond steeds goed en greep op tijd in waar nodig.  Jort had zelfs nog kans op een goal maar zijn afstandschot, draaiend naar de kruising werd goed door de keeper gepakt. Op het middenveld speelde met name Marijn een zeer goeie pot en hij beloonde zichzelf met een goal. Bram en Dante kregen nog een kans, maar die beide inzetten werden gestopt. Ruben scoorde nog wel 2 keer en vlak voor tijd schoot Romme knap en hard in waardoor er 0-8 op het scorebord stond. De eer werd gered door GRC met een doelpunt in de laatste seconden van de wedstrijd. Wat een pot mannen! Als we zo blijven knokken en voetballen zijn we erg lastig te verslaan. Na het douchen werden de mannen nog opgewacht door enkele spelers van FC Groningen die graag met onze jongens op de foto wilden en als echte profs namen de mannen van F1 daar rustig de tijd voor. Zo graag iedere week jongens, dan komt het helemaal goed!

De trainer ;-)