F1 pakt volle winst, 9 uit 3!

Lycurgus F1

Zuidhorn JO9-1

F-pupillen zaterdag, F1, Hoofdklasse 5

26 september 2015 10:15

Onbekend

Vandaag speelden we uit tegen Lycurgus F1. Zuidhorn was en voelde zich favoriet gezien wij al 6 uit 2 hadden en Lycurgus nog niet had kunnen winnen. De mannen barstten van het zelfvertrouwen en zouden de klus wel even klaren. Toch begon Lycurgus wat scherper aan de wedstrijd en na een aantal minuten kwamen we goed weg met een bal op de paal. Op de één of andere manier ontbrak net dat stukje extra dat we in voorgaande wedstrijden wel hadden. De 1e helft verliep dan ook moeizaam. Zuidhorn was wel beter en kreeg een paar kansen, maar die gingen er steeds net niet in. Romme speelde een uitstekende 1e helft met mooi direct spel, de anderen moesten het vooral hebben van hard werken. Vlak voor rust resulteerde de druk die we steeds meer zetten in een corner. Onze laatste man Joost ging mee naar voren en zette met een nonchelante voetbeweging de verdiende 0-1 op het bord. Na de rust was Zuidhorn duidelijk beter dan Lycurgus en door 2 mooie snelle uitbraken van Ruben liepen de mannen uit naar 0-3 waarmee de wedstrijd eigenlijk gespeeld was. Het verschil was te groot, dus verliezen kon eigenlijk niet meer. We gooiden het elftal wat om, Stijn werd laatste man en Joost mocht een keer in de spits. Achterin bleef Zuidhorn goed staan en goed ingrijpen en voor kregen we nog een aantal kansen om de voorsprong verder uit te breiden. Dat lukte door een mooie beweging van Bram waarmee hij zichzelf vrijspeelde en hard inschoot. 0-4, prima. Toch daarna nog een tegendoelpunt uit een ingestudeerde corner van de tegenstander, maar het slotakkoord was wederom voor onze Joost die de bal vanaf de middenlijn hoog de lucht in schoot en tot ieders verbazing ging de bal steeds meer richting doel en uiteidenlijk viel de bal precies tussen lat en keeper in het doel. Wereldgoal! 1-5 was de einduitslag en we mogen zeer tevreden zijn tot nu toe. We spelen goed voetbal en werken vooral harder dan de tegenstander. Onze mannen willen beslist niet verliezen en we zijn daardoor erg lastig te verslaan blijkt. Ga zo door dus, wie weet wat er nog in het vat zit! Fijn weekend.

De trainer ;-)