Het begint te lopen

Meisjes E-pupillen zaterdag, ME1, 1e klasse 15

26 september 2015 8:45

Onbekend

Vandaag hadden we een vroege wedstrijd in Grijpskerk. Na een heenreis vol prachtige plaatjes stapten we het koude veld op, even wennen!

Keepster Renske werd goed ingespeeld en jullie liepen even warm waarna de vriendelijke scheidsrechter affloot. We waren al snel op de helft van de tegenstander te vinden en jullie spel 'liep' goed. Leuk om te zien dat jullie hadden dat zelf ook door hadden. We hadden een aantal kansen maar de keepster was goed en hield alles tegen. Het tegendoelpunt dat mooi ingeschoten maar toch wat gelukkig (natte glibberige bal) door de handen van Renske vloog was des te zuurder. Onze kansen keerden echter toen een verdediger op een ingeschoten bal van Norah een eigen doelpunt maakte (het meisje baalde vreselijk maar haar teamgenoten namen het haar niet kwalijk, en zo hoort het ook!).
Hierna gingen we de rust in. We hebben in de kleedkamer nog wat tactische zaken doorgenomen maar jullie wilden zo snel mogelijk weer het veld op omdat jullie zo lekker in de wedstrijd zaten. In de tweede helft gingen jullie door waar jullie gebleven waren. Het duurde wel even maar na een prachtig doelpunt van Lotte kwamen we op voorsprong!
Jullie waren door dolle heen. Niet lang daarna scoorde Norah ons derde doelpunt en zaten we op een riante voorsprong. Het eindsignaal klonk en jullie liepen zingend arm-in-arm van het veld.

Het is fantastisch hoe jullie elke wedstrijd als een team op het veld staan, positief naar elkaar toe en samen problemen oplossen. En het is prachtig dat dit eindelijk beloond is. Op naar volgende week!