F1 verliest topper tegen Velocitas F1

F-pupillen zaterdag, F1, Hoofdklasse 5

3 oktober 2015 10:15

Onbekend

Vandaag de kraker tegen Velocitas F1. Zowel Zuidhorn als Velo hadden tot nu toe alles nog gewonnen en de spanning stond er dan ook flink op bij de mannen. Instructies waren niet nodig, ze wisten wat te doen. Heel even ging de wedstrijd gelijk op, maar we merkten al snel dat Velo een zeer goeie ploeg was. Positioneel stonden ze erg goed, ze speelden het balletje lekker rond en waren als team net even wat verder dan onze jongens leek het. Zuidhorn moest het dus ook nu weer hebben van hard werken om mee te doen in deze wedstrijd. Toch konden we niet voorkomen dat we op achterstand kwamen. Met nog een paar minuten te spelen in de 1e helft kwam Velocitas 0-2 voor. Al hadden we wel wat kansen gekregen, het was eigenlijk gewoon terecht. Toch sloegen we op slag van rust nog toe door een corner die goed werd afgewerkt door Thomas. Zou het dan toch nog kunnen in de 2e helft? Aansluitingstreffer i.i.g. op een mooi moment. Helaas in de 2e helft een beetje het zelfde spelbeeld en halverwege de 2e helft kregen we door een ongelukkige overtreding een penalty tegen die onberispelijk werd ingeschoten. 1-3 en daarmee knakten we. We probeerden het nog wel en speelden helemaal niet slecht, maar de jongens van Velocitas speelden een prachtige wedstrijd en waren vandaag te sterk. Uiteindelijk vloog de 1-4 er ook nog in wat ook de eindstand werd. Een leerzaam potje en we mogen tevreden zijn hoe goed we mee strijden in de hoofdklasse. Volgende week weer een kans tegen HFC'15. Kom op Zuidhorn !!!

De trainer ;-)