Heeft D3 misschien een abonnement op 3-0 zeges? 't Zou mooi zijn!

Zuidhorn JO13-3

SIOS D1

D-pupillen zaterdag, D3, 3e klasse 33

19 september 2015 11:45

Zuidhorn D3 - SIOS D1 3-0 (1-0)

Op papier in de 2e speelronde meteen een topper voor onze boys: koploper SIOS D1 uit Sauwerd komt op bezoek. Zij hadden vorige week Niekerk D2 met 0-6 verslagen en stonden daardoor op doelsaldo bovenaan. Voor aanvang had ik het idee, dat het wel eens een loodzware wedstrijd zou kunnen worden. Die 6-0 zege maakte natuurlijk al indruk, maar temeer ook omdat wij 2 van onze sterkhouders moesten missen: Edgar had een familiedag en Camiel was koortsig. Dat de bezoekers met maar liefst 6 meisjes in de gelederen verschenen, deed daar niets aan af. Vorig seizoen was Naomi Beukema van Niekerk E1 één van de beste spelers uit de competitie. Tenslotte nog vermeldenswaard dat we vlak voor het sluiten van de transfermarkt nog een nieuwe speler aan de selectie van hoofdcoach Alexander is toegevoegd: Hidde Glas. Welkom!
Op papier het affiche topper, maar in werkelijkheid was dat niet het geval. De bezoekers speelden vandaag een hele matige wedstrijd en ik vond ons weliswaar een klasse beter, maar ook wij presteerden bij vlagen ondermaats. Voetbal is eigenlijk een simpel spelletje: aannemen en naar een medespeler overspelen. Al combinerend als team kansen creeeren en dan die proberen te benutten. Met zo'n groot veld ligt er veel ruimte op de zijkanten, maar wij zoeken veelal de drukte van het midden op. In navolging van vorige week gingen we met een magere 1-0 voorsprong rusten (doelpunt Melvin) en moesten we tot diep in de 2e helft wachten op de beslissende 2-0 (opnieuw Melvin op een assist van Damian). Het slotakkoord was voor Thijs na wat hoogstandjes van Gijs in het 16-meter gebied: 3-0. We mogen tevreden zijn met 6 uit 2, maar het spel van ons moet naar een hoger nivo. Blijf trainen, blijf focussen en het kan een mooi seizoen worden!