F1 pakt prima overwinning tegen Lycurgus!

Zuidhorn JO9-1

Lycurgus F1

F-pupillen zaterdag, F1, Hoofdklasse 5

7 november 2015 10:30

Onbekend

Vandaag de laatste thuiswedstrijd van deze competitiehelft tegen Lycurgus F1. Na het gelijke spel van vorige week tegen GRC is het kampioenschap ver uit zicht geraakt, maar de 2e plek, wat een fantastische prestatie zou zijn, hebben we met een overwinning stevig in handen. Zuidhorn startte prima aan de wedstrijd, maar ook de gasten uit Groningen speelden goed. Er werd heel volwassen gespeeld, goed vanuit de positie, prima passes en af en toe een kans waarbij de meeste voor Zuidhorn waren. Er kwam steeds meer druk, maar Marijn en Romme waren ongelukkig in de afwerking met beiden een bal op de lat. 0-0 was de ruststand. In de 2e helft hetzelfde spelbeeld. Zuidhorn wat beter, vooral omdat we wat feller waren en na een paar minuten in de 2e helft was het Thomas die met een mooie onderschepping de bal veroverde en de keeper passeerde door de bal slim in de hoek te prikken. Dikverdiend op dat moment. Zuidhorn bleef goed naar voren voetballen en achterin hadden Stijn, Jort en Dante alles onder controle. Keeper Joost hoefde nauwelijks in actie te komen, maar wat hij deed was solide. Op het middenveld wonnen we de slag door hard werken van Thomas, Bram en Marijn en voorin loerden Ruben en Romme op hun kans. 10 minuten voor tijd kwam die kans ook voor Ruben en hij schoot de bal langs de keeper. 2-0. Daarna achterin de deur op slot en de wedstrijd rustig uitvoetballen. Als al eerder gezegd een heel volwassen overwinning en een zeer goeie pot van de mannen.
F1, het publiek, de coaches en de trainer dik tevreden. Fijn weekend.

De trainer ;-)