E1 levert top prestatie tegen Udiros E1 (0 - 0)

Udiros E1

Zuidhorn JO11-1JM

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 4

13 februari 2016 12:00

Onbekend

Vandaag stond de topper tussen Zuidhorn E1 en Udiros E1 op het programma. De profspelers in spe van sc Heerenveen staan bovenaan de ranglijst. Zuidhorn staat op 3 punten achterstand en doet dus nog mee voor een topklassering. Udiros had afgelopen weekend nog een groot toernooi in Alkmaar gewonnen met diverse BVO's als deelnemers.

Een tegenvaller was dat Joop te ziek was om te kunnen spelen, maar dat deerde de jongens van E1 niet. Ze begonnen vol vertouwen en passie aan de wedstrijd op het mooie sportpark in Nieuwehorne. Udiros was de beter voetballende ploeg en wisten elkaar iets makkelijker te vinden. Zuidhorn moest daardoor meer verdedigen dan ze gewend waren, maar dat deden de boys voortreffelijk. Het was wel duidelijke dat Udiros respect had voor de aanvalskracht en power van onze jongens doordat ze altijd minimaal 2 verdedigers achterin hielden. In de 1e helft kreeg Udiros enkele mooie kansen maar onze keeper was op dreef en wist samen met de verdediging het gevaar telkens te beteugelen. Na ongeveer 15 minuten kreeg Zuidhorn ook een paar mogelijkheden, maar ook wij wisten niet te scoren.
De ruststand was 0 - 0 en het thuispubliek van Udiros dacht dat het de 2e helft wel goed zou komen. Dat was echter ijdele hoop, aangezien onze jongens een goede 2e helft op de mat legden en conditioneel en fysiek zeker opgewassen waren tegen deze sterke tegenstander. In de 2e helft golfde het spel iets meer op en neer. Zuidhorn kreeg iets meer ruimte en creerde daardoor een paar mooie kansen. Door deze extra ruimte wist Udiros ook nog een paar mooie kansen te creeren maar er werd niet gescoord door beide partijen. Een zwaarbevochten gelijkspel was een feit. Ondanks het feit dat Udiros de beter voetballende ploeg was vonden de volgers van Zuidhorn dat deze stand wel terecht was. Met een beetje geluk had Zuidhorn in de laatste minuut nog de winnende treffer kunnen scoren. Udiros zal hier wel anders over denken, maar wij hebben een geweldige wedstrijd gezien met veel passie, strijd en werklust en hebben zo een zwaarbevochten punt mee naar huis genomen.
Prima gedaan jongens, ga zo door!