E1 wint van Be Quick E1, 7 - 4

E-pupillen zaterdag, E1, Hoofdklasse 4

12 maart 2016 10:15

Onbekend

Vandaag stond de belangrijke wedstrijd tegen het altijd sterke Be Quick uit Haren op het programma. Onder goede omstandigheden, mooi weer, goed veld en alle spelers fit ging E1 de wedstrijd in.

E1 begon sterk en geconcentreerd aan de wedstrijd en was vanaf het begin de betere ploeg en creerde een aantal mooie kansen. In de eerste 2 minuten miste Zuidhorn in ieder geval twee grote kansen. Na 5 minuten werd het toch 1 - 0 voor Zuidhorn. Ook Be Quick creerde een paar kansen en ondanks het overwicht van Zuidhorn wist Be Quick knap 1 - 1 te scoren. Daarna ging het snel, Zuidhorn maakte na enkele mooie aanvallen en erg mooie combinaties de 2 -1 en de 3 - 1. Be Quick wist ook nog een keer te scoren, echter de ruststand was 6 - 2 in het voordeel van Zuidhorn.

De 2e helft speelde E1 iets minder scherp en geconcentreerd, er werden in de beginfase een paar grote kansen gemist. Met een paar scherpe uitbraken wist Be Quick wel 2 keer te scoren en stond het 6 - 4 en leek het nog spannend te kunnen worden. E1 gooide de wedstrijd daarna snel op slot door de 7 - 4 te scoren en speelde de wedstrijd vervolgens rustig uit.

Vandaag weer een erg knappe teamprestatie en een terechte overwinning tegen een team met individueel goede voetballers.

Volgende week uit tegen Frisia en de week erop weer tegen Be Quick voor de halve finale van de beker.